Nowy Chevrolet Epica - bo tak nazywa się bezpośredni następca Evandy - pojawi się na rynkach europejskich już czerwcu bieżącego roku, a jego oficjalna prezentacja będzie miała miejsce w trakcie Salonu Samochodowego w Genewie (2-12 marca 2006).
Nowy samochód jest dłuższy od swojego poprzednika o 35 mm (4 770 mm) i wyższy o 10 mm (1 450 mm), ale jego szerokość jest mniejsza o 5 mm (1 810 mm). Rozstaw osi pozostał taki sam - 2 700 mm. Najbardziej uderzające cechy stylistyki tego czterodrzwiowego sedana to: wznoszący się, klinowaty profil z charakterystyczną linią biegnącą w górnej części drzwi, nowe klamki, chromowana osłona chłodnicy z solidną listwą poprzeczną, na której umieszczono logo Chevrolet, duże, zachodzące na boki reflektory i równie niezwykłe tylne światła. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa nowego modelu Epica to układ ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne.
Kupujący będą mogli - w chwili debiutu - wybrać jeden z dwóch sześciocylindrowych silników o poj. 2.0 (142 KM) i 2.5 litra (155 KM). W późniejszej ofercie gamę uzupełni nowa jednostka wysokoprężna z układem wtrysku bezpośredniego Common Rail. Sześciocylindrowy silnik benzynowy jest prawdopodobnie najkrótszym takim silnikiem na świecie, co umożliwiło umieszczeniu go w układzie poprzecznym. Oba silniki dostępne są z pięciobiegową ręczną lub zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów (sterowaną elektronicznie).
Komentarze opinie