Toyota zwyciężyła w przeprowadzonym po raz czwarty przez firmę J.D. Power and Associates badaniu amerykańskich klientów pod kątem ich przywiązania do użytkowanej marki samochodu. Wywodzący się z Japonii producent uzyskał najwyższy wśród 37 sklasyfikowanych w rankingu marek wynik 63,9%.W badaniu uwzględniono udział tych użytkowników nowych samochodów, którzy wybrali model tej samej marki co wcześniej. Na czele klasyfikacji znalazła się Toyota, poprawiając zeszłoroczny wynik o 1,3%. Wyprzedziła ona tym samym zwycięzcę sprzed roku - markę Lexus. Najwyżej sklasyfikowanym amerykańskim producentem okazał się Cadillac (6-te miejsce). Przedstawiciel J.D. Power podkreślił, że Toyota tak dobry wynik w badaniu zawdzięcza renomie jako dostawca produktów o bardzo wysokiej jakości w krótkiej i długiej perspektywie. Dzięki temu samochody japońskiej marki mają dużą wartość na rynku wtórnym, a firma zdobywa coraz to nowych klientów.Poniżej prezentujemy listę marek, które osiągnęły wynik powyżej średniej dla całej branży, czyli 47,9%:1.Toyota (63,9%)2.Lexus (63,2%)3.Honda (60,3%)4.BMW (56,5%)5.Scion (56,3%)6.Cadillac (55,5%)7.Chevrolet (55,3%)8.Mercedes-Benz (53,6%)9.Ford (53,3%)10.Hyundai (51,6%)11.Subaru (51,1%)12.Nissan (48,8%)*średnia ocena dla branży - 47,9%Badanie przeprowadzono na próbie 138 630 amerykańskich użytkowników nowych aut. W tej grupie znalazło się 82 274 osoby, których poprzedni samochód też został kupiony na rynku pierwotny
Komentarze opinie