Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej - grudzień 2004

25/01/2005 14:13

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland. Wydatki wyniosły 9 mln 265 tys. zł, co stanowi 22,1% wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję zajęła spółka General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę 8 mln 316 tys. zł. (19,9%). Kolejne miejsca zdobyły firmy Honda Poland (5 mln 178 tys. zł, 12,4%), Renault S.A.R.L. Polska (4 mln 684 tys. zł, 11,2%) oraz Citroen Polska (3 mln 29 tys. zł, 7,2%). W sumie całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w grudniu 41 mln 856 tys. zł.

W zestawieniu największych reklamodawców wśród firm samochodowych za cały ubiegły rok liderem jest Fiat Auto Poland. Nakłady wyniosły 76 mln 354 tys. zł (12,8-proc. udział w całości wydatków na reklamę motoryzacyjną). General Motors Polska jest na drugim miejscu dzięki wydatkom w wysokości 67 mln 660 tys. zł (11,4%). Trzecia lokata stała się udziałem Skody Auto Poland (63 mln 834 tys. zł, 10,7%), która wyprzedziła Renault Polska (58 mln 276 tys. zł, 9,8%) i Toyotę Motor (53 mln 52 tys. zł, 8,9%). W całym 2004 roku wydatki na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęły kwotę 595 mln 616 tys. zł.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do