Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej w mediach - luty 2005

22/03/2005 18:47
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w lutym firma Skoda Auto Polska. Wydatki wyniosły 5,9 mln zł, co stanowi 13,5% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję obroniła spółka General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę 5,7 mln zł (12,9%). Kolejne miejsca zdobyły firmy Renault S.A.R.L. Polska (5,2 mln zł, 11,8%), Fiat Auto Poland (5,1 mln zł, 11,6%) oraz Citroen Polska (3,4 mln zł, 7,7%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w ubiegłym miesiącu 43 mln 878 tys. zł.

W rankingu za pierwsze dwa miesiące roku najwięcej na reklamę w mediach wydał jak na razie General Motors Polska (9,8 mln zł, 11,6%), który wyprzedził firmy Citroen Polska (9,4 mln zł, 11,1%), Renault (8,9 mln zł, 10,6%), Skoda Auto (8,2 mln zł, 9,7%) oraz Toyota Motor (8,1 mln zł, 9,5%).

W rankingu reklam, na których emisję wydano w lutym najwięcej, przewodzi spot marki Chevrolet (granatowy Lacetti i pan, pani i czerwone Aveo, logo). Koszty wyniosły 1,4 mln zł, a liczba emisji to 89 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną najczęściej był spot Peugeot 206 (pan jedzie samochodem, robi zdjęcia, potworki przy aucie). Za 1,3 mln zł widzowie mogli go obejrzeć aż 1719 razy.

W podsumowaniu za pierwsze dwa miesiące liderem pod względem największych wydatków jest spot Hondy FR-V (siedzą w fotelach, niebieski samochód, na ulicach miasta). Koszty wyniosły prawie 2,3 mln zł, a liczba emisji to 1549 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną najczęściej był wspomniany już spot Peugeot 206. Za prawie 1,4 mln zł reklama została wyemitowana w styczniu i lutym łącznie 1733 razy.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do