Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w kwietniu firma General Motors Polska. Wydatki wyniosły prawie 8,5 mln zł, co stanowi 16% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję uzyskała firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę około 7,3 mln zł (13,7%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Volkswagen Group/Kulczyk Tradex (4,9 mln zł, 9,3%), Skoda Auto Polska (4,6 mln zł, 8,6%) oraz Honda Poland (3,9 mln zł, 7,4%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu 53 mln 20 tys. zł.
W rankingu za pierwsze cztery miesiące roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault (24,9 mln zł, 12,3%), która wyprzedziła kolejno General Motors Polska (21,6 mln zł, 10,7%), Skoda Auto Polska (18,8 mln zł, 9,3%), Citroen Polska (17,8 mln zł, 8,8%) i Fiat Auto Poland (17,4 mln zł, 8,6%).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w kwietniu najwięcej, przewodzi spot Renault Laguny (na plaży, pierwsza młodość, pan za kierownicą). Koszty wyniosły ponad 2,4 mln zł, a liczba emisji to 403 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną w kwietniu najczęściej był spot Peugeot 607 (ulice, czarny 607, białe samochody chowają się). Za 454 tys. zł widzowie mogli obejrzeć tą reklamę 1009 razy. Podobny ranking po pierwszych czterech miesiącach br. przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1228 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca kwietnia. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1965 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie