Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej w mediach - maj 2005

22/06/2005 10:24
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w maju ponownie firma General Motors Polska. Wydatki wyniosły 7,1 mln zł, co stanowi 12,4% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję obroniła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 6,7 mln zł (11,8%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Toyota Motor (6,2 mln zł, 10,8%), Honda Poland (4,9 mln zł, 8,6%) oraz Hyundai Corporations Poland (4,3 mln zł, 7,5%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu 57 mln 297 tys. zł.

W rankingu za pierwszych pięć miesiący roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault (31,6 mln zł, 12,2%), która wyprzedziła kolejno General Motors Polska (28,7 mln zł, 11,1%), Toyota Motor (22,6 mln zł, 8,7%), Citroen Polska (21,8 mln zł, 8,4%) i Skoda Auto Polska (20,4 mln zł, 7,9%).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej, przewodzi spot Hyundai Tucson (szklanka, pan, na drodze, sople, pani). Koszty wyniosły prawie 1,5 mln zł, a liczba emisji to 426 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną w maju najczęściej był znów spot Peugeot 607 (ulice, czarny 607, białe samochody chowają się). Za prawie 260 tys. zł widzowie mogli obejrzeć tą reklamę 586 razy.

Podobny ranking po pierwszych pięciu miesiącach br. przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1270 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca maja. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1965 razy.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])

dane
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do