Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej w mediach - czerwiec 2005

26/07/2005 09:31
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w czerwcu ponownie firma General Motors Polska. Wydatki wyniosły 11,6 mln zł, co stanowi 17,8% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma Toyota Motor, która przeznaczyła na reklamę ponad 7 mln zł (10,8%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Citroen Polska (prawie 7 mln zł, 10,7%), Skoda Auto Polska (4,9 mln zł, 7,5%) oraz Fiat Auto Poland (4,7 mln zł, 7,2%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu lekko ponad 65 mln zł.

W rankingu za pierwszych sześć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (40,3 mln zł, 12,4%), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (33,8 mln zł, 10,4%), Toyota Motor (29,7 mln zł, 9,1%), Citroen Polska (28,8 mln zł, 8,9%) i Skoda Auto Polska (25,3 mln zł, 7,8%).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w czerwcu najwięcej, przewodzi spot Chevroleta Spark (już od 27 900!, różne kolorowe auta, dwie poduszki w standardzie). Koszty wyniosły 1,9 mln zł, a liczba emisji to 268 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną w czerwcu najczęściej był spot Jeep Grand Cherokee (góry, na szosie srebrny Jeep, most). Za 475 tys. zł. widzowie mogli obejrzeć tą reklamę w sumie 738 razy.

Podobny ranking po pierwszych sześć miesiącach br. przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1270 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca czerwca. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1965 razy.


Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])


Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do