Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród marek samochodów osobowych zajęła w lipcu firma Toyota Motor. Wydatki na reklamę wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi 12,7% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 3,9 mln zł (12,5%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Fiat Auto Poland (3,8 mln zł, 12%), Nissan (2,9 mln zł, 9,4%) oraz Honda Poland (2,8 mln zł, 8,9%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu prawie 31,5 mln zł.
W rankingu za pierwszych siedem miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (42,9 mln zł, 12%), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (37,7 mln zł, 10,6%), Toyota Motor (33,7 mln zł, 9,5%), Citroen Polska (31,3 mln zł, 8,8%) oraz Fiat Auto Poland (27,1 mln zł, 7,6%).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lipcu najwięcej, przewodzi spot Renault Megane (na ulicy czerwone auto, EuroNCAP, promocja na lato). Koszty wyniosły prawie 1,3 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym w lipcu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 373 razy.
Podobny ranking po pierwszych siedmiu miesiącach br. przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1 270 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca lipca. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1 965 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie