Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej w mediach - sierpień

25/09/2005 17:00
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród marek samochodów osobowych zajęła w sierpniu firma Toyota Motor Poland. Wydatki na reklamę wyniosły prawie 2,9 mln zł, co stanowi 14,9% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę 2,3 mln zł (11,8%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Renault S.A.R.L. Polska (2,1 mln zł, 11%), Iberia Motor Polska (1,8 mln zł, 9,3%) oraz Peugeot Polska (1,6 mln zł, 8,4%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu prawie 19,4 mln zł.

W rankingu za pierwszych osiem miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (45,2 mln zł, 12%), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (39,9 mln zł, 10,6%), Toyota Motor Poland (36,6 mln zł, 9,7%), Citroen Polska (32,8 mln zł, 8,7%) oraz Fiat Auto Poland (27,9 mln zł, 7,4%).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w sierpniu najwięcej, przewodzi spot nowego Suzuki Swift (Cristiano Ronaldo, wieżowce, czerwone auto). Koszty wyniosły prawie 436 tys. zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym w sierpniu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 220 razy.

Podobny ranking po pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEAT-a Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł telewidzowie mogli obejrzeć ten spot 1 270 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca lipca. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1 965 razy.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do