Reklama

Najwięksi reklamodawcy branży motoryzacyjnej w mediach - wrzesień

24/10/2005 19:08
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła we wrześniu spółka Fiat Auto Poland. Wydatki na reklamę wyniosły 7,9 mln zł, co stanowi 13,4% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 6,8 mln zł (11,5%). Kolejne miejsca stały się udziałem firm General Motors Polska (5,9 mln zł, 10%), Citroen Polska (5,2 mln zł, 8,7%) oraz Ford Polska (4,9 mln, 8,3%). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu 59 mln 236 tys. zł.

W rankingu za pierwszych dziewięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (51,1 mln zł, 11,7%), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (46,8 mln zł, 10,7%), Toyota Motor Poland (41,4 mln zł, 9,5%), Citroen Polska (38 mln zł, 8,7%) oraz Fiat Auto Poland (35,8 mln zł, 8,2%). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła od początku roku 435 mln 118 tys. zł.

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano we wrześniu najwięcej, przewodzi spot nowego Forda Focusa (w nocy, pani szykuje się do wyjścia, idzie do pana w aucie, itd.). Wydatki na akcję wyniosły 2,4 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym we wrześniu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 1 136 razy.

Podobny ranking po pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEAT-a Toledo (woda, pan z deską, srebrne auto). Za 3,3 mln zł telewidzowie mogli obejrzeć ten spot 1 270 razy. Chrysler Vogayer (srebrne auto, chowające się meble, przestrzeń w aucie) okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca września. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1 965 razy.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do