Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w ubiegłym roku firma General Motors Polska - wynika z danych firmy Expert-Monitor.
Wydatki na reklamę wyniosły ponad 69,9 mln zł, co stanowi 12,2% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła kwotę 63,5 mln zł (11,1%). Kolejne miejsca stały się udziałem Toyota Motor Poland (57,1 mln zł, 9,9%), Fiat Auto Poland (52,6 mln zł, 9,2%) oraz Citroen Polska (50,8 mln zł, 8,9%). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie prawie 573,9 mln zł.
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano najwięcej, zwyciężył spot Hyundaia Getz (pani w aucie, woda, pan na plaży, itd.). Wydatki na akcję wyniosły prawie 5,9 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 2 253 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie