Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w lutym spółka Fiat Auto Poland - wynika z danych firmy Expert-Monitor.
Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 7 mln zł, co stanowi 19,1% wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, która przeznaczyła kwotę 6,5 mln zł (17,8%). Kolejne miejsca stały się udziałem Citroen Polska (3,5 mln zł, 9,7%), Peugeot Polska (3,4 mln zł, 9,5%) oraz Toyota Motor Poland (3,2 mln zł, 8,7%). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie prawie 36,5 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (12,9 mln zł, 15,8%). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Fiat Auto Poland (12,1 mln zł, 14,8%), Toyota Motor Poland (9,7 mln zł, 11,9%), Citroen Polska (8,1 mln zł, 9,9%) oraz Skoda Auto Polska (8 mln zł, 9,8%).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lutym najwięcej, zwyciężył spot Chevroleta (Lacetti od 37 890, Spark od 25 400, Aveo 28 990, moc wrażeń etc.). Wydatki na akcję wyniosły prawie 1,5 mln zł, a reklama została wyemitowana łącznie 137 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Ford Fiesty (ślub, nowy wygląd, nowe wnętrze itd.). Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 572 razy.
Komentarze opinie