Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w marcu spółka General Motors Polska - wynika z danych firmy Expert-Monitor.
Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły około 7,4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Toyota Motor Poland, która przeznaczyła kwotę prawie 6,8 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Citroen Polska (5,7 mln zł), Fiat Auto Poland (5,3 mln zł) oraz Renault S.A.R.L. Polska (5 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie ponad 55,9 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (20,3 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Fiat Auto Poland (17,5 mln zł), Toyota Motor Poland (16,5 mln zł), Citroen Polska (13,8 mln zł) oraz Renault S.A.R.L. Polska (12,1 mln zł).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w marcu najwięcej, zwyciężył spot Opla Corsy (stacja benzynowa, Corsa w myjni, para, ABS w standardzie, oszczędzasz 7 400 zł). Wydatki na akcję wyniosły 2,9 mln zł, a reklama została wyemitowana łącznie 397 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Forda Focusa (samochód, nowe wersje wyposażenia, Silver X i Gold X, znaczek Ford Focus). Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 811 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie