Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych utrzymała w kwietniu spółka General Motors Polska - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 11,2 mln zł.
Drugą pozycję zdobyła firma Toyota Motor Poland, która przeznaczyła kwotę ponad 7 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Ford Polska (6,8 mln zł), Fiat Auto Poland (6,8 mln zł) oraz Renault Polska (6,2 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie ponad 71,5 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (31,6 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Fiat Auto Poland (24,3 mln zł), Toyota Motor Poland (23,5 mln zł), Citroen Polska (18,8 mln zł) oraz Renault Polska (18,3 mln zł).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w kwietniu najwięcej, zwyciężył spot Opla Astry II (most, skok na bungee, 38 950 zł, logo GMAC Bank). Wydatki na akcję wyniosły 2,3 mln zł, a reklama została wyemitowana 184 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Nissana X-Trail (auto, pan skacze w góry, Columbia, już od 85 500 zł). Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 807 razy.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie