Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych utrzymała w maju spółka General Motors Polska - wynika z danych Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 9,5 mln zł.
Drugą pozycję zdobyła firma Toyota Motor Poland, która przeznaczyła kwotę około 6,5 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Ford Polska (5,3 mln zł), Citroen Polska (5,1 mln zł) oraz Fiat Auto Poland (4,8 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie 59,8 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (41,2 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Toyota Motor Poland (30 mln zł), Fiat Auto Poland (29,1 mln zł), Citroen Polska (23,9 mln zł) oraz Renault Polska (22,2 mln zł).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej, zwyciężył spot Opla Astry II (most, skok na bungee, 38 950 zł, logo GMAC Bank). Wydatki na akcję wyniosły 2,9 mln zł, a reklama została wyemitowana 233 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot KIA Sportage (infolinia, chłopcy NA drodze, w lesie, auto na plaży) Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 753.
W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry (wydatki 5,7 mln zł) oraz Suzuki Grand Vitara (1 342 emisje).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie