Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w czerwcu spółka Skoda Auto Polska - wynika z danych Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 9,5 mln zł.
Drugą pozycję zdobyła firma Renault Polska, która przeznaczyła kwotę ponad 6,2 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Fiat Auto Poland (5,9 mln zł), Citroen Polska (5,9 mln zł) oraz Toyota Motor Poland (5,7 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w sumie około 68,3 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (46 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Toyota Motor Poland (35,7 mln zł), Fiat Auto Poland (35 mln zł), Citroen Polska (29,8 mln zł) oraz Renault Polska (28,5 mln zł).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w czerwcu najwięcej, zwyciężył spot Skody Octavii (sala porodowa, pielęgniarka, na urodzinach, na imprezie). Wydatki na akcję wyniosły 3,4 mln zł, a reklama została wyemitowana 455 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Kia Sportage (infolinia, chłopcy na drodze, w lesie, auto na plaży). Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 735 razy.
W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Kia Sportage (1 488 emisji).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie