Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w listopadzie spółka General Motors Poland - wynika z danych Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 9,1 mln zł.
Drugą pozycję zdobyła firma Renault Polska, która przeznaczyła kwotę prawie 5,2 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Citroen Polska (prawie 4,4 mln zł), Skoda Auto Polska (3,2 mln zł) oraz Fiat Auto Poland (3 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w listopadzie łącznie ponad 46,2 mln zł.
W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Poland (82 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Fiat Auto Poland (56,1 mln zł), Toyota Motor Poland (54,8 mln zł), Skoda Auto Polska (51,3 mln zł) oraz Citroen Polska (49,8 mln zł).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w listopadzie najwięcej, zwyciężył animowany spot modeli marki Opel. Wydatki na akcję wyniosły ponad 2,6 mln zł. Ten sam materiał zwyciężył w rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie (324
razy).
W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Hondy City (1 899 emisji).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie