Reklama

Najpopularniejsze modele w segmencie samochodów małych

21/12/2005 09:31
IBRM Samar wspólnie z redakcją magazynu Auto Świat rozpoczyna serię krótkich prezentacji poszczególnych segmentów rynku, najlepiej sprzedawanych modeli i ich wersji klasyfikowanych w tych segmentach, a także ich cen detalicznych i aktualnych promocji.

Prezentację rozpoczyna największy segment polskiego rynku, segment samochodów małych, zwany także segmentem B. Sprzedaż samochodów w nim klasyfikowanych wyniosła po 11 miesiącach bieżącego roku 68 456 sztuk, co pozwoliło na uzyskanie 31,6 procentowego udziału w rynku. Niestety, w porównaniu do wyników z roku ubiegłego, kiedy to klienci zakupili o niemal 100 tysięcy aut więcej, uzyskany rezultat jest o 30 procent gorszy. Nie pomagają agresywne kampanie reklamowe oraz prowadzone akcje promocyjne. Sprzedaż wciąż pozostaje na bardzo niskim poziomie.
Liderem sprzedazy w tym segmencie jest Skoda Fabia. Jej całkowita sprzedaż w okresie 11 miesięcy wyniosła ponad 15 tys. sztuk. Niewątpliwą ciekawostką jest to, iż nie jest to najtańszy model w rankingu. Mimo to od wielu miesięcy cieszy się największym zainteresowaniem klientów. W przyszlym roku wyrośnie Fabii silny rywal – nowa Toyota Yaris, która obecnie znajduje się na pozycji drugiej. Tegoroczna sprzedaż Yarisa, jest o mniej więcej połowę mniejsza niż Fabii, mimo to uzyskany rezultat jest imponujący. Na trzeciej pozycji, z wynikiem o nieco ponad 2 tysiące niższym znajduje się Opel Corsa. Dalej w kolejności uplasowały się:
Peugeot 206 z wynikiem 4,8 tys. sprzedanych sztuk;
Fiat Punto - 3,9 tys. sztuk;
Renault Thalia - 3,4 tys. sztuk;
Chevrolet Aveo - 3,3 tys. sztuk;
Citroen C3 - 2,9 tys. sztuk;
Nissan Micra - 2,5 tys. sztuk;
Ford Fusion - 2,5 tys. sztuk.

powiekszenie
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do