Reklama

Najpopularniejsze marki w Europie po dwóch miesiącach sprzedaży

17/03/2005 15:03
Z najnowszego raportu opublikowanego przez stowarzyszenie ACEA wynika, że w pierwszych dwóch miesiącach tego roku sprzedano w Europie 2 274 105 nowych samochodów osobowych, czyli o 2,3% mniej niż rok wcześniej. W lutym sprzedaż wyniosła 1 050 725 sztuk, o 4,1% mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku.

Najpopularniejszą marką w Europie pozostał Renault, który zanotował sprzedaż na poziomie 239 186 aut, o zaledwie 181 sztuk więcej niż rok wcześniej (w lutym 106 335 auta). Dużo słabsze wynik innych marek przyczyniły się do wzrostu udziału w rynku francuskiego koncernu z 10,3 do 10,5%.

Na drugiej pozycji w grupie najczęściej wybieranych marek znajduje się Volkswagen, którego sumaryczny wynik sprzedaży wyniósł na koniec lutego 200 916 aut (-7,7%). W drugim miesiącu nabywców znalazło 95 116 samochodów tej marki (-9,1%), co przyczyniło się do przejęcia 8,8% udziału w rynku (9,3% rok wcześniej).

Trzecie miejsce w tym zestawieniu należy do Opla. Lutowa sprzedaż w wysokości 93 594 aut, o 3,9% większa niż przed rokiem (jeden z dwóch wzrostów spośród aut z pierwszej dziesiątki), pozwoliła marce na zwiększenie udziału w rynku z 8,3 do 8,8%. Łącznie w tym roku Opel sprzedał 199 497 aut (+3,3%) tj. o 1 419 sztuk mniej niż Volkswagen.

Czwartą pozycją szczyci się Ford, który w tym roku sprzedał 189 818 aut, o 7,4% mniej niż przed rokiem. Luty okazał się słabszym miesiącem także dla tej firmy - 84 362 sprzedane auta oznacza spadek o 5,9%. Biorąc pod uwagę udział w rynku, sytuacja jest dokładnie odwrotna jak w przypadku Opla, ponieważ spadł on z 8,8 do 8,3%.

Na piątym i szóstym miejscu znajdują się dwaj przedstawiciele francuskiego koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Pierwszy sprzedał do tej pory 180 143 auta (-4,1%), natomiast drugi 158 372 auta (-0,8%), przy udziale w rynku, odpowiednio: 7,9 i 7,0%. W lutym sprzedaż Peugeota okazała się lepsza (o 821 sztuk) niż Forda - w sumie 85 183 auta (-5,2%). Na Citroena zdecydowało się w tym czasie 75 615 klientów salonów tej marki (spadek o 2,4%).

Na siódmej lokacie znalazła się Toyota (z Lexusem), która w ostatnim miesiącu sprzedała o 9,6% mniej samochodów niż przed rokiem (56 220 sztuk). Japoński producent stracił także swój udział w rynku: 129 314 samochodów sprzedanych w tym roku oznacza spadek o 4,8% w porównaniu do 2004 roku, co stanowi 5,7-procentowy udział w rynku (5,8% rok wcześniej).

Ósmą pozycję zajął Fiat. Włoska marka zanotowała wysoki spadek sprzedaży w lutym o 20,9% (60 576 aut), co dało sumaryczny rezultat 125 642 aut (spadek o 19,9%). Gorsze wyniki znalazły swoje negatywne odbicie w zmniejszeniu udziałów na rynku, który spadł z 6,7 do 5,5%.

Na dziewiątym miejscu jest Mercedes, który wykazał spadek sprzedaży w lutym o 15,8% (39 470 aut). W sumie w tym roku sprzedaż samochodów tej marki wyniosła 94 071 sztuk i jest o równe 10% mniejsza niż w 2004 roku. Oczywiście spadł również udział Mercedesa w rynku, z 4,5 do 4,1%.

Pierwszą dziesiątkę - dzięki wysokiemu wzrostowi sprzedaży - zamyka BMW (w styczniu Audi). Firma z Bawarii odnotowała największy wzrost w miesięcznym (+36,3%, 42 786 aut) oraz w sumarycznym (+17,7%, 86 904 auta) zestawieniu 10 najpopularniejszych marek. Bardzo dobre rezultaty pozwoliły BMW na zwiększenie udziału w rynku do 3,8% (wcześniej 3,2%).

Po raz kolejny największa dynamika wzrostu należy do koreańskiej Kii (+62,7%, 30 775 aut), natomiast Hyundai zanotował spadek sprzedaży o 2,2% (45 755 aut). Łącznie obie marki po dwóch pierwszych miesiącach 2005 sprzedaży są w posiadaniu 3,4% udziału w rynku (w sumie 76 530 aut), podczas gdy rok wcześniej wynosił on 2,8%. Japońscy producenci mają znacznie większy, bo aż 13,2-procentowy udział w rynku (13,5% rok wcześniej). W okresie dwóch miesięcy sprzedaż samochodów z japońskim rodowodem wyniosła 299 101 sztuk. Spośród marek europejskich na uwagę zasługuje Smart, którego sprzedaż w ilości 21 117 aut była o 33,9% większa niż w 2004 roku.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do