Reklama

Najpopularniejsze marki w Europie - kolejność bez zmian

18/11/2005 07:19
towarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA opublikowało raport, z którego wynika, że najchętniej kupowaną marką samochodów osobowych w Europie jest ponownie Volkswagen. Od początku roku auta niemieckiego producenta znalazły 1 286 192 nabywców, o 2,8% więcej niż przed rokiem. Tym samym VW zwiększył udział w rynku do 9,9% (9,6% rok wcześniej). W październiku sprzedaż marki wyniosła 134 178 aut, co oznacza wzrost o 6,7%. Na drugim miejscu znajduje się Renault. Samochody tego producenta kupiło w ciągu dziesięciu miesięcy 1 256 501 klientów, o 5,2% mniej niż rok wcześniej. Renault jest, obok VW, jedyną firmą, która w październiku sprzedała ponad 100 tys. aut (112 003 sztuki), ale jest to wynik o 13,1% mniejszy niż przed rokiem. Spadek sprzedaży wykazał również trzeci w Europie Opel, zarówno w ujęciu sumarycznym (1 162 412 sztuk, -1,1%), jak i miesięcznym (92 448 aut, -7,2%). Na czwartej pozycji uplasował się Ford z wynikiem sprzedaży na koniec października 1 089 987 aut (-3,1%), w tym 90 237 sztuk - w październiku (+0,6%).

Dalsze dwa miejsca należą do przedstawicieli koncernu PSA: Peugeot i Citroena. O ile ten pierwszy odnotował po raz kolejny znaczny spadek sprzedaży (969 358 aut, -5,9%; w październiku 81 782 sztuki, -10,5%), o tyle drugi osiągnął wzrost (802 261 aut, +1,0%; w październiku 73 528 sztuk, +4,3%). Tendencję rosnącą wykazała też Toyota (wraz z Lexusem), sprzedając 695 130 aut (+2,8%; w październiku 59 823 auta, +1,5%). Fiat utrzymał ósmą pozycję sprzed miesiąca dzięki sprzedaży 620 439 aut (-16,3%), przy czym w październiku uzyskał wynik nieco lepszy niż wspomniana Toyota - 61 489 aut, -3,4%. Coraz mniejszy spadek sprzedaży skumulowanej wykazuje Mercedes (dziewiąta lokata). Auta tej marki znalazły od początku roku 586 819 nabywców (-0,3%), w tym 62 840 osób dokonało zakupu w październiku (+8,8%). Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka ponownie BMW z wynikiem tegorocznej sprzedaży 546 319 aut, o 13,0% większym niż rok wcześniej (w październiku 49 200 sztuk, -9,7%).

Tradycyjnie rekordowy wskaźnik wzrostu sprzedaży sumarycznej należy do Kii (52,8%, 202 926 aut), natomiast miesięcznej - tym razem - do Land Rovera (44,4%, 5 611 aut).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do