Jak powiedział Christian Streiff, mianowany na początku bieżącego roku nowym szefem PSA Peugeot-Citroen, Niemcy będą próbą generalną dla francuskiej grupy w ramach jej planów zmierzających do odzyskania utraconego w ostatnim czasie udziału w europejskim rynku samochodowym.
Kliknij, aby powiększyćJeszcze na kilka dobrych miesięcy przed premierowym pokazem wyczekiwanego z wielkim zainteresowaniem modelu Peugeot 308, Christian Streiff podkreślił, że samochód ten jest obecnie testowany w Niemczech przez niemieckich specjalistów. Jest to w Europie najważniejszy oraz najtrudniejszy rynek w branży motoryzacyjnej.
W ubiegłym roku sprzedano w Niemczech łącznie około 3,5 mln nowych aut, jednak na grupę PSA Peugeot-Citroen przypadło z tego jedynie 194 620 egzemplarzy, co stanowi 5,6% udziału rynkowego. Jeszcze w roku 2002 francuski koncern stawiał sobie za cel uzyskanie kontroli nad 6,5% niemieckiego rynku w perspektywie średniofalowej oraz 10% w perspektywie długofalowej. Niestety, w ciągu pięciu ostatnich lat grupa poprawiła wynik jedynie o 0,2%, w czy duża zasługa przede wszystkim marki Citroen, kuszącej niemieckich klientów dużymi rabatami na swoje auta.
PSA Peugeot-Citroen potrzebuje odbicia na rynku niemieckim, aby odbudować swoją nadwątloną pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym. W roku ubiegłym grupa miała 13,3% udział w regionie, co oznacza wyraźny spadek w stosunku do rekordowego roku 2002 (15,5%).
Komentarze opinie