Reklama

Najnowszy Jeep Grand Cherokee już w Polsce

23/05/2005 10:00
Jeep wprowadził na polski rynek najnowszą generację modelu Grand Cherokee. Nowy pojazd charakteryzuje wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz nowa gama jednostek napędowych i bogatsze wyposażenie standardowe. Długość auta wzrosła o 139 mm, szerokość o 12 mm, a rozstaw osi o 90 mm. Rozstaw kół zwiększył się o 64 mm, wpływając na przysadzistość sylwetki oraz własności jezdne. Linia nadwozia, którego sztywność skrętna jest o 60% wyższa niż poprzednio, ma niższy współczynnik oporu aerodynamicznego (41 Cx), sprzyjający obniżeniu zużycia paliwa. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej wynosi aż 1909 litrów.

Nowością są dwa silniki - wysokoprężny (V6) o mocy 218 KM (510 Nm) oraz benzynowy HEMI (V8) o mocy 326 KM (500 Nm) wykorzystywany również w Chryslerze 300C. Ofertę uzupełnia - dobrze znana - benzynowa jednostka (V8) o mocy 231 KM (410 Nm). W każdej wersji montowana jest pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów i system stabilizacji toru jazdy ESP.

Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem systemu Quadra-Drive II. Zasadniczą częścią tego systemu są trzy, elektronicznie sterowane mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu ELSD. Jest to rozwiązanie nowatorskie, stanowiące nowy standard w tej dziedzinie. Automatycznym przenoszeniem momentu napędowego między osią przednią a tylną zajmuje się centralny mechanizm ELSD, a podział poprzeczny momentu zależy od przedniego i tylnego mechanizmu ELSD. Oba te mechanizmy posiadają elektronicznie sterowane zespoły sprzęgłowe, umożliwiające samoczynne i bezstopniowe zwiększanie tarcia wewnętrznego - aż do całkowitego zablokowania mechanizmu danej osi. Pozwala to zwiększać trakcję każdego z kół pojazdu bez problemów, jakie mogą występować z prostszymi systemami napędu 4x4. Mocne silniki i nowoczesny napęd 4x4 umożliwiają ciągnięcie najcięższych przyczep o masie 3500 kg.

Interesujące jest to, że za wersję z silnikiem wysokoprężnym oraz słabszym benzynowym trzeba zapłacić dokładnie tyle samo - 235 521 zł. Wariant z jednostką HEMI kosztuje
271 521 zł.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do