Honda FCX 2005, najbardziej zaawansowany pojazd produkowany obecnie z ogniwami paliwowymi, został wyposażony w zupełnie nowy, opracowany przez Hondę, zespół ogniw paliwowych (Honda FC Stack), zdolny do uruchomienia i pracy nawet w temperaturze -20C. Jednocześnie ogniwa paliwowe mają większą wydajność, zapewniają większy zasięg, a ich konstrukcja jest mniej skomplikowana.
W nowej wersji FCX wprowadzono wiele ważnych zmian, takich jak możliwość pracy w bardzo niskich temperaturach (poniżej 0C) i bardzo wysokich (do 95C).
Honda opracowała nowy zespół ogniw paliwowych ze strukturą metalowego separatora. Jest to łatwiejsze w produkcji i zmniejsza ilość potrzebnych komponentów o 50%. Celem było wydłużenie trwałości i zredukowanie kosztów produkcji stosu ogniw paliwowych. Ten nowy system zawiera także nową membranę elektrolityczną, która zmniejsza koszty produkcji i zwiększa zakres temperatur, w jakich ogniwa mogą działać. W FCX 2005 moc i moment zwiększono do 107 KM i 273 Nm.
Honda FCX napędzana wodorem jest jedynym pojazdem z ogniwami paliwowymi, który otrzymał certyfikat Kalifornijskiej Rady Czystości Powietrza (California Air Resources Board - CARB) i U.S. EPA, dopuszczający auto do codziennego użytku komercyjnego. CARB certyfikował również FCX jako pojazd o emisji spalin równej zero (Zero Emission Vehicle -ZEV) i jako US EPA Tier-2 Bin-1 oraz jako Narodowy Pojazd o Niskiej Emisji Spalin (National Low Emission Vehicle - NLEV).
Jako praktyczny, czteromiejscowy pojazd codziennego użytku do wielu różnych zastosowań, FCX posiada zasięg 306 km (190 mil).
Komentarze opinie