Powszechnie wiadomo, że kolor samochodu jest jednym z ważniejszych czynników, które decydują o cenie, jaką skłonny jest zapłacić za używane auto nowy właściciel, szczególnie jeśli jest to model jakieś prestiżowej marki. Specjaliści z brytyjskiej firmy Glass"s przeanalizowali ceny niektórych modeli należących do klasy wyższej średniej, np. BMW Serii 3, Audi A4, Mercedesa Klasy C, chcąc sprawdzić, w jakim stopniu o wartości auta na rynku wtórnym decyduje kolor. Pod uwagę wzięto samochody jednoroczne, które miały na liczniku 12 tys. przejechanych mil. Okazało się, że najlepszą ceną można uzyskać przy sprzedaży samochodu w kolorze czarny metallic i szary metallic. Z drugiej strony, osoba chcąca sprzedać auto w kolorze białym może otrzymać nawet do 2 500 funtów mniej niż w przypadku identycznie wyposażonego modelu w kolorze srebrnym.
Specjaliści z Glass"s podkreślają, że np. w przypadku aut klasy wyższej (BMW Serii 5, Mercedes E Klasy, Audi A6) kolor nadwozia ma jeszcze większy wpływ na wartość auta, które użytkownik chce sprzedać na rynku wtórnym.
Komentarze opinie