Korzystne przepisy mówiące o możliwości odliczenia VAT przy kupnie auta i paliwa są główną przyczyną dynamicznego wzrostu popularności samochodów klasy pick-up na polskim rynku. W niniejszym artykule prezentujemy czołowe modele pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku.
Najchętniej kupowane modele pick-up w okresie od stycznia do lipca:
- Nissan Navara: 1 188 (stanowi 87,2% sprzedaży wszystkich aut dostawczych marki)
- Toyota Hilux: 812 (stanowi 83,5% sprzedaży wszystkich aut dostawczych marki)
- Mitsubishi L200: 532 (drugi najpopularniejszy model ze wszystkich aut marki z niewielką stratą do Outlandera)
- Ssangyong Actyon Sports: 98 (najpopularniejszy model ze wszystkich aut marki)
- Ford Ranger: 54 (od trzech miesięcy w sprzedaży)
- Fiat Strada: 35 (od trzech miesięcy w sprzedaży)
Co godne podkreślenia, w roku 2006 Nissan Navara był najlepiej sprzedającym się pickupem na rynku europejskim, uzyskawszy wynik 45,2 tys. egzemplarzy.
Kliknij, aby powiększyćNavara jest dostępna w dwóch wersjach nadwozia: double cab (kabina podwójna) oraz king cab (kabina pojedyncza). Model jest napędzany 2,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 171 KM o momencie 403 Nm, co stawia auto w pierwszym rzędzie segmentu. Siła uciągu wynosi 3 T - Navara jest pod tym względem najmocniejszym pickupem. Nieco ponad 80% aut jest zamawianych w wersji double cab. Opcje obejmują w pełni przełączalny napęd na wszystkie koła, unikalny system mocowania ładunków C-Channel, oparty na DVD system nawigacji satelitarnej Nissana Birdview, łączność bezprzewodową Bluetooth, automatyczną skrzynię biegów i system nagłośnienia ze zmieniarką na 6 CD.
Komentarze opinie