Już w marcu w polskich salonach dealerskich Skody pojawi się nowa Octavia w wersji kombi. Auto miało swoją światową premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu (25.09-10.10.2004). Wtedy też pokazano po raz pierwszy Nową Skodę Octavia Combi 4x4. Dotychczasowy model Octavia Combi cieszył się bardzo dużą popularnością wśród polskich kierowców. Dlatego można spodziewać się, że również nowa wersja tego modelu wzbudzi zainteresowanie klientów. Nowa Octavia Combi to przede wszystkim bardzo duża przestrzeń bagażowa (pojemność bagażnika wynosi 580 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1 620 litrów), przestronne i komfortowe wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów oraz oryginalna linia nadwozia.
Elementami, które odróżniają nową Skodę Octavia Combi od innych samochodów, są nowo zaprojektowane słupki, których kształt nadaje autu nowoczesny wygląd. Aerodynamiczny wygląd tylnej części samochodu zapewnia zespół świateł z kierunkowskazami i światłami cofania podzielonymi pionowo, zaprojektowanymi tak, by były widoczne pod każdym kątem. Tylne światła posiadają kształt litery C, co jest charakterystyczne dla najnowszych modeli Skody.
W ofercie jednostek napędowych znajdą się silniki benzynowe: 1.4 MPI/55kW, 1.6 MPI/75kW, 1.6 FSI/85kW, 2.0 FSI/11 kW, a także diesle: 1.9 TDI PD/77kW i 2.0 TDI PD/103kW. W wersji 4x4 dostępne będą jednostki 1.9 TDI PD/77kW i 2.0 FSI/110kW.
W tym roku we wszystkich oferowanych przez Skodę modelach elementem wyposażenia standardowego będzie czujnik parkowania. Urządzenie informuje o przeszkodzie znajdującej się w odległości 150-160 cm za samochodem. O zbliżaniu się do "wrogiego" obiektu powiadamia kierowcę sygnał dźwiękowy, który płynie z niewielkiego głośnika umieszczonego w lewym środkowym słupku nadwozia. Sygnał ciągły oznacza, że przeszkoda znajduje się w odległości 0-30 cm. Czujniki wysyłają fale ultradźwiękowe, które - odbijane przez potencjalną przeszkodę - wracają do nich. Czas upływający od wysłania impulsu do jego powrotu służy do określenia odległości od przeszkody. Cały system zaczyna działać automatycznie, gdy kierowca włączy wsteczny bieg.
Czujnik parkowania nie wymaga wygospodarowania dodatkowego miejsca w samochodzie. Urządzenie składa się z bardzo małej centralki, 3 lub 4 sensorów umieszczonych w tylnym zderzaku oraz małego głośnika, mocowanego na wewnętrznej stronie słupka środkowego. Z zewnątrz wygląd samochodu nie ulega zmianie, czujniki są niewidoczne dla postronnego obserwatora. System znacznie ułatwia wszelkie manewry w warunkach ograniczonej widoczności.
W nowej Skodzie Octavia wyposażonej w radioodtwarzacz z dużym wyświetlaczem istnieje możliwość wizualizacji manewru parkowania, a sensory mogą być na życzenie klienta umieszczone także z przodu auta. Czujnik parkowania nie włącza się automatycznie podczas jazdy do przodu. Kierowca musi sam uruchomić urządzenie, do czego służy specjalny przycisk na środkowej konsoli auta.
Komentarze opinie