Podczas tegorocznego konkursu zorganizowanego przez Caravan Club w Wielkiej Brytanii Fiat Sedici 4x4 SUV Compact otrzymał główną nagrodę Towcar 2007 (wyróżnienie przyznawane samochodom najlepiej przystosowanym do holowania wszelkiego rodzaju przyczep). Co ciekawe, na polskim rynku model pojawi się w ofercie na początku przyszłego roku.Podczas ceremonii wręczenia nagród, która odbyła się w RAC Club w Londynie, Fiat Sedici 1.9 Multijet Eleganza został okrzyknięty zwycięzcą w kategorii samochodów o wartości od 13 501 do 16 500 funtów, pokonując kilku bardzo silnych konkurentów, a mianowicie Daihatsu Terios 1.5 SX, Kia Magentis 2.0 CRDi GS Manual, Nissana Note 1.6 SVE oraz Vauxhall Meriva Active 1.3 CDTi.Czasopismo wydawane przez Caravan Club skomentowało to wydarzenie w następujący sposób: ?Wygrana Sedici to wielka niespodzianka tegorocznego konkursu. Z pewnością jest to samochód, który przyjemnie się prowadzi i który opłaca się mieć. Podczas testów Sedici pokonał tor o 14-proc. nachyleniu na trzecim biegu (ma ich w sumie sześć), ładnie wyhamował i świetnie sobie poradził podczas zatrzymana i ruszania na terenie o 17-proc. nachyleniu?.W dalszej części artykułu autor zauważa: ?Sylwetka Sedici sprawia, iż jest to samochód funkcjonalny i pakowny. Podczas testów pomieścił cały przez nas przygotowany bagaż, bez konieczności ograniczania liczby miejsc siedzących. Jak na pojazd z napędem na cztery koła koszty jego utrzymania są stosunkowo niskie.?Elena Bernardelli, dyrektor działu marketingu Fiat Auto UK, oznajmiła: ?Jest nam niezmiernie miło, iż Caravan Club przyznał nam wspomnianą nagrodę. Wyróżnienie to jest wyrazem uznania funkcjonalności oraz przystosowania Fiata Sedici do jazdy w trudnych warunkach ukształtowania terenu. Wszystkie te atrybuty wraz z pozytywną oceną 120-konnego silnika 1.9 Multijet świadczą o jego wielkiej wartości. Gwarantują znakomitą efektywność i sprawiają, iż jest to samochód idealnie przystosowany do holowania wszelkiego rodzaju przyczep.?Podczas trwających cztery dni intensywnych testów, prowadzonych w Millbrook Proving Ground w Bedfordshire, srogiej ocenie poddano aż 42 samochody. Niezależna, sześcioosobowa komisja osobiście oceniała m.in. łatwość obsługi, przyczepność pojazdu do podłoża, przyspieszenie, hamowanie oraz jego zachowanie podczas holowania przyczepy. Członkowie komisji oceniali również łatwość dostępu do gniazdek elektrycznych oraz pakowność samochodów, używając do tego sprzętu typowo turystycznego jak np. pojemniki na wodę. Spośród modeli biorących udział w zestawieniu wyodrębniono sześć kategorii cenowych i dwie kategorie wagowe (samochodów z napędem na cztery koła poniżej 1800 kg oraz powyżej 1800 kg), aby umożliwić 900 tys. członkom klubu i potencjalnym klientom dokonanie świadomego wyboru w odpowiednim dla nich przedziale cenowym. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią ważną informację nie tylko dla miłośników podróżowania z przyczepą kempingową, lecz dla każdego, kto ma zamiar coś holować. Sedici poradzi sobie z łodzią, a nawet z przyczepą do przewozu koni. Fiat Sedici, którego cena w wersji podstawowej wynosi 12 495 funtów, został wprowadzony na rynek w kwietniu bieżącego roku i początkowo był dostępny w dwóch wersjach: Dynamic oraz Eleganza, wyposażonych w 1,6-litrowy silnik (silnik benzynowy 16-zaworowy, 107 KM) i w 5-biegową, ręczną skrzynię biegów. Ostatnio gama została jednak wzbogacona o kolejny model, a mianowicie o wersję ze 120-konnym silnikiem 1.9 Multijet z 6-biegową skrzyni?
Komentarze opinie