Reklama

Nadciąga MINI Clubman

31/07/2007 18:43
Niemal dokładnie rok po starcie nowej generacji, MINI rozszerza paletę modeli o równie innowacyjną i atrakcyjną koncepcję pojazdu. Zaskakująca stylistyka MINI Clubman wymyka się wszelkim kryteriom. Auto jest z każdej perspektywy rozpoznawalne jako MINI, a niecodzienny kształt tyłu i nowe proporcje od razu przykuwają uwagę.
Kliknij, aby powiększyćUwagę przykuwa od razu innowacyjna koncepcja drzwi. To wyjątkowe auto pięciodrzwiowe: oprócz drzwi kierowcy i pasażera samochód wyposażony jest w dodatkowe drzwi po prawej stronie i podwójne dzielone drzwi z tyłu. Podwójne drzwi są nowoczesną interpretacją autentycznego detalu klasycznego pierwowzoru auta.

Dodatkowe drzwi po prawej stronie zwane Clubdoor i otwierane w odwrotną stronę, zapewniają wygodny dostęp do siedzeń tylnych i witają pasażerów nieodpartym urokiem. Ze względów bezpieczeństwa dodatkowe drzwi można otworzyć tylko przy otwartych drzwiach przednich, co ma też pozytywny wpływ na ich wygląd. Drzwi Clubdoor nie mają bowiem zewnętrznej klamki i harmonijnie, niemal niewidocznie, komponują się z karoserią MINI Clubman.

Drzwi tylne z zawiasami zewnętrznymi otwierają się na boki i pozwalają na komfortowy załadunek dużych zakupów czy sprzętu sportowego. Chociaż MINI Clubman może mieć alternatywnie cztery lub pięć miejsc, a pasażerowie na tylnych siedzeniach mają sporo przestrzeni na nogi, to nawet przy postawionych oparciach siedzeń tylnych bagażnik ma całkiem sporą pojemność wynoszącą 260 litrów. Składane częściowo lub całkowicie siedzenia tylne, w opcjonalnej wersji całkowicie płaska powierzchnia załadunkowa oraz spora wysokość przestrzeni bagażowej czyni MINI Clubman jeszcze bardziej wszechstronnym. Kierowca Clubmana ma dzięki temu więcej swobody i możliwość spontanicznej reakcji na różne potrzeby transportowe. Na życzenie oferowana jest siatka bezpieczeństwa oddzielająca przestrzeń ładunkową od osobowej. Aby zapewnić zawsze dobrą widoczność z tyłu, tylne drzwi wyposażone są w oddzielne wycieraczki.

Kliknij, aby powiększyćDzielone drzwi tylne w MINI Clubman przywołują na myśl słynnych „przodków”: Austina Mini Countryman, Morrisa Mini Traveller i Mini Clubman Estate, które cieszyły się popularnością w latach 1960-1982. Klasyczne modele są dla MINI Clubman źródłem inspiracji, jednak wszystkie szczegóły odpowiadają koncepcji samochodu ma miarę XXI wieku. Jak duży potencjał tkwi w nowoczesnej interpretacji tego gatunku aut w imponujący sposób udowodniły już cztery warianty studyjne Clubmana. Najważniejsze elementy tych samochodów koncepcyjnych znajdują teraz zastosowanie w seryjnej produkcji MINI Clubman.

Również stylistyka MINI Clubman jest reminiscencją tradycyjnych pierwowzorów. Mamy tu hołd złożony niepowtarzalnym cechom stylistycznym wyrażający się w nowoczesnym przeniesieniu form i funkcjonalności na MINI Clubman. Tam, gdzie kiedyś z tyłu lśniło drewniane obramowanie i leżące na wierzchu zawiasy, dziś aerodynamiczne powierzchnie drzwi zlewają się harmonijnie ze słupkami C. Ich kolorystyka stanowi odniesienie do klasycznego wyglądu tyłu. Słupki C oraz zderzak MINI Clubman podkreślone są optycznie przez kontrastujący lakier, tworząc charakterystyczne obramowanie drzwi. Kolorystyka obramowania tylnych drzwi odpowiada przy tym zawsze lakierowi dachu, który w MINI Clubman utrzymany jest standardowo w kontrastującym z karoserią kolorze srebrnym lub czarnym. Na życzenie dach MINI Clubman może być również polakierowany w kolorze karoserii. W tym przypadku tylko słupki C wraz z górną częścią zderzaka utrzymane są w kontrastującym kolorze srebrnym lub czarnym, tak że charakterystyczny wygląd obramowania tylnych drzwi występuje we wszystkich modelach MINI Clubman.

Kliknij, aby powiększyćW chwili wejścia na rynek 10 listopada MINI Clubman oferowane będzie w trzech wariantach silnikowych. Na szczycie plasuje się MINI Cooper S Clubman z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l z turbosprężarką Twin Scroll, bezpośrednim wtryskiem benzyny i mocą 128 kW/175 KM przy 5 500 o/m. MINI Cooper Clubman z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW/120 KM przy 6 000 o/m z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów gwarantuje mnóstwo radości z jazdy i oszczędną eksploatację. Rolę szczególnie oszczędnego "siłacza" pełni MINI Cooper D Clubman, którego wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l i mocy 80 kW/110 KM przy 4 000 o/m zapewnia fascynującą elastyczność, a oprócz tego niewielkie zużycie paliwa i wzorcową emisję spalin. MINI Cooper D Clubman spala w cyklu pomiarowym UE 4,1 l/100 km, a jego emisja CO2 wynosi 109 g/km, co daje mu czołową pozycję pośród konkurencji.

Kliknij, aby powiększyćWszystkie jednostki napędowe prezentują najnowocześniejsze standardy budowy silników, na które wpływ miały doskonałe kompetencje BMW Group w tym zakresie. Silniki wyposażone są we wszystkie nowo wprowadzone w roku modelowym 2008 funkcje mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin, m.in. odzysk energii hamowania, funkcję Auto Start Stop i wskaźnik punktu zmiany biegu. Osiągi oraz parametry zużycia paliwa i emisji spalin są w MINI i MINI Clubman niemal identyczne.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do