Reklama

Nadchodzi Toyota Aygo

11/05/2005 14:02
Nowa Toyota Aygo, produkowana w czeskim Kolinie od lutego tego roku, dostępna będzie jako auto 3- i 5-drzwiowe, w wersji Aygo oraz wyższej Aygo+. Jak zapewnia producent, wyposażenie standardowe obu wersji jest bogate - już wersja podstawowa oferuje ABS i elektryczne wspomaganie kierownicy. Centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby są elementami standardowego wyposażenia wersji wyższej. AGYO+ proponować będzie cztery pakiety wyposażeniowe.

Toyota Aygo ma zaledwie 3405 mm długości, co sprawia, że jest jednym z najkrótszych czteroosobowych samochodów na rynku. Przednie zawieszenie pojazdu to konstrukcja znana z Toyoty Yaris, przystosowana do obecnego modelu. Tylne zawieszenie stanowi belka skrętna w kształcie odwróconej litery "V", gwarantująca większą sztywność i mniejszy ciężar. Wszystkie wersje Aygo wyposażone są standardowo w EPS (Electric Power Steering), które w porównaniu z tradycyjnym, hydraulicznym systemem, o 3% zwiększa wydajność zużycia paliwa. Układ hamulcowy samochodu to przednie wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 247 mm i 200 mm hamulce bębnowe z tyłu. Układ wspomagany jest najnowszej generacji systemem Bosch ABS8 z funkcją EBD (Electronic Brake-force Distribution).

Toyota Aygo wyposażona jest w zaprojektowany specjalnie dla tego modelu trzylitrowy silnik benzynowy 1.0 VVT-i, który waży jedynie 67 kg. Moc wynosi 68 KM (50kW), a moment obrotowy to 93Nm przy 3600 o/m. Zużycie paliwa wynosi 4,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 - 109 g/km. Na początku przyszłego roku pojawi się wersja wyposażona w silnik wysokoprężny 1.4, produkowany przez PSA Peugeot Citroen.

Toyota Aygo wyposażona jest w system MICS (Minimal Intrusion Cabin System), efektywnie redukujący ryzyko odniesienia obrażeń podczas wypadku. MICS rozprasza energię powstałą wskutek zderzenia na strefy ją pochłaniające, chroniąc pasażerów i wnętrze pojazdu. Konstrukcja Aygo została wzmocniona - zamontowano grubszy panel wahacza, większy tunel centralny i dwa pręty usztywniające drzwi: ukośny i grubszy, biegnący wzdłuż linii bocznej pojazdu. W przypadku zderzenia czołowego energia prowadzona jest członami bocznymi do przednich słupków, panelu wahacza, tunelu centralnego, bocznych drążków, w końcu na tył pojazdu. Energia w całości pochłaniana jest przez całą karoserię i podwozie, nie uderza bezpośrednio w ich poszczególne elementy. W identyczny sposób rozprowadzana jest energia powstała na wskutek uderzenia bocznego. Energia prowadzona jest nie tylko przez drążki boczne i panel wahacza, także przez poprzecznice podwozia, słupek środkowy i dwie poprzecznice dachu pojazdu. Przekazywana jest na drugą stronę i rozpraszana.

System MICS znany jest już z takich modeli Toyoty jak Avensis i Corolla Verso. Obydwa pojazdy uzyskały 5-gwiazdkową notę Euro NCAP. Toyota Aygo ubiegać się będzie o cztery gwiazdki. Pasażerów chronią także przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne. Przednie poduszki powietrzne należą do standardowego wyposażenia każdej wersji modelu, boczne poduszki i kurtyny powietrzne dostępne są w opcji.

W Wielkiej Brytanii Toyota Aygo wchodzi do sprzedaży 1 lipca, natomiast w salonach dealerskich będzie można zobaczyć ją w czerwcu. Ceny kształtować się mają w przedziale od poniżej 7 000 do 8 000 funtów, w zależności od wersji. Citroen C1 w wersji podstawowej kosztować ma nieco mniej. Ceny dla Peugeot 107 zaczynają się od około 7 000 funtów, ale nie zostało to jeszcze potwierdzone.



Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do