Š Saab
W ramach największej w swej historii ofensywy produktowej firma Saab wprowadzi w drugim kwartale tego roku do sprzedaży w USA i Kanadzie nowy model terenowy nazwany 9-7X. Auto standardowo wyposażone jest w napęd na cztery koła. Właściwości trakcyjne i zachowanie się na drodze udoskonalone są poprzez standardowo montowany, tylny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem o ograniczonym poślizgu. Wszystkie cztery koła wyposażone są w duże, wentylowane tarcze hamulcowe z aluminiowymi, dwutłoczkowymi zaciskami z przodu i czterokanałowym układem ABS. Można wybrać jedną z dwóch, wykonanych z aluminium jednostek napędowych, współpracujących ze standardowo oferowaną, czterostopniową, sterowaną elektronicznie przekładnią automatyczną. Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka Inline 6 o pojemności 4,2 litra osiąga moc 275 KM (205kW) i moment obrotowy 372 Nm. Większa jednostka, ośmiocylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 5,3 litra, zapewnia moc 300 KM (224kW) i moment obrotowy 447 Nm.
Saab 9-7X skierowany jest do klientów prowadzących aktywny tryb życia. Dzięki rozstawowi osi, wynoszącemu 2870 mm i długości całkowitej 4808 mm, oferuje on dużo przestrzeni dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Objętość bagażnika wynosi do 1127 litrów przy rozłożonych tylnych fotelach i 2268 litrów przy złożonych. We wszystkich odmianach modelu 9-7X oparcie tylnej kanapy jest standardowo dzielone asymetrycznie w proporcji 60/40. Standardem jest również gniazdo do mocowania haka wraz z osłoną. Maksymalna masa przyczepy dla wersji z silnikiem V8 wynosi 2948 kg.
Komentarze opinie