Reklama

Nadchodzi nowa Corsa pięciodrzwiowa

04/06/2006 21:15
Nowa stylistyka wnętrza: od ekscytującej czerwieni po luksusowe okleiny. Młoda generacja Opli właśnie się wzbogaciła o nowy model - całkowicie nową, pięciodrzwiową Corsę.
Kliknij, aby powiększyćZgodnie z realizowaną przez Opla w modelach Astra i Astra GTC filozofią, różni się ona od wersji trzydrzwiowej. O ile trzydrzwiowa Corsa, nawiązująca stylem do modeli coupé, ma śmiały i sportowy charakter, jej pięciodrzwiowy odpowiednik jest doskonałym samochodem rodzinnym na wypady za miasto. Obie wersje mają własną, niepowtarzalną osobowość, zachowując jednocześnie wspólne cechy nowej generacji w postaci przestronności, żywo reagującego układu jezdnego i wyjątkowo wysokiego poziomu jakości oraz nowych rozwiązań, takich jak elastyczny, zintegrowany system mocowania „FlexFix”, debiutujący właśnie w seryjnie produkowanym modelu.

Dzięki w pełni zabudowanemu w tylnym zderzaku systemowi mocowania, Opel staje się ponownie wzorcem elastyczności, podobnie jak wcześniej wyznaczył standardy elastycznego wnętrza systemem foteli „Flex7” oferowanym w Zafirze. Całkowicie chowany system „FlexFix” oznacza także pełną funkcjonalność wnętrza bez konieczności uciążliwego demontażu czy przechowywania części. Nowa trzy- i pięciodrzwiowa Corsa zadebiutuje w Londynie podczas salonu British International Motor Show (20-30 lipca). Zamówienia u dealerów będzie można składać od 18 lipca (w Polsce od września), a samochód będzie dostępny od października.

Cechy charakterystyczne:
Stylistyka: przyjazne, opływowe linie, silnie zarysowane kontury i pełna mocy sylwetka dzięki dużym kołom i szerokim oponom (rozmiar od 185). Większe wymiary (długość: 3 999 mm, więcej o 183 mm / szerokość: 1 707 mm, więcej o 61 mm / wysokość: 1 494 mm, więcej o 52 mm) i przestronniejsze wnętrze. Nowy styl - od ekscytującego niebieskiego i czerwieni po luksusowe okleiny – opcje dostępne w różnych wersjach wyposażenia, panoramiczny dach.

Układ jezdny/silniki: całkowicie nowy układ jezdny, system ESP oddziałujący w razie konieczności na wszystkie koła, system ABS z układem wspomagania hamowania w zakrętach (CBC). Trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne turbo z systemem wtrysku bezpośredniego o pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra i mocy od 60 do 90 KM. Wkrótce dostępny nowy silnik wysokoprężny 1.7 CDTI o mocyKliknij, aby powiększyć 125 KM, wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych. Pięcio- lub sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów; przekładnia Easytronic lub automatyczna dostępne jako opcja.

Innowacje: nowatorskie rozwiązania do zastosowań rekreacyjnych, takie jak wyjątkowy, zintegrowany system mocowania „FlexFix” (podobny do prezentowanego w 2004 roku w koncepcyjnym modelu Trixx), łatwy w użyciu, wyciągany spod zderzaka jak szuflada, mogący przewieźć dwa rowery i w pełni chowany w zderzaku. System „DualFloor” - stabilna, podwójna podłoga bagażnika, którą można ustawić na dwóch poziomach. Umożliwia ona poziome przegrodzenie części bagażowej (objętość: 285-1 100 litrów) i załadunek bagażu na całkowicie płaskiej podłodze, aż po oparcia przednich foteli. Specjalne, przestrzennie mocowanie rolety bagażnika oraz inne detale, takie jak elektrycznie podgrzewana kierownica czy reflektory halogenowe AFL.

Opinie o innowacjach w Corsie:
Hans Demant, Dyrektor Generalny Opla: „Narzucamy standard – takie było nasze motto w trakcie prac nad nową Corsą. Często mówi się, że postęp dokonuje się tylko w dużych samochodach, a dopiero potem jego efekty widoczne są w małych. Innowacje, takie jak system „FlexFix”, pokazują, że ta kolejność może być odwrotna”.

Bryan Nesbitt, Dyrektor ds. Designu, GM Europe: „Moim zdaniem, dynamizm i funkcjonalność wcale nie muszą się wykluczać. Nasza nowa, pięciodrzwiowa Corsa, podobnie jak jej większa siostra Astra, jest całkowicie inna w porównaniu z wersją trzydrzwiową. A w skrócie – to samochody dla zupełnie różnych użytkowników”.

Alain Visser, Dyrektor Marketingu Opla: „Istotną różnicę widać często dopiero w drobiazgach, które ułatwiają nam życie. Na przykład wyższe ustawienie podłogi bagażnika nowej Corsy DualFloor, w porównaniu ze zwykłym bagażnikiem konwencjonalnego samochodu, ułatwia przewożenie rzeczy luzem”.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do