Mazda wprowadza na rynek następcę modelu Premacy, który od 1999 r. do połowy 2005 sprzedał się na całym świecie w liczbie 333 tys. egzemplarzy i ponad 140 tys. w Europie. Mazda5, bo o niej mowa, dzięki innowacyjnemu systemowi Karakuri pomieścić może do siedmiu osób, rozmieszczonych w układzie 2+3+2. Producent podkreśla użyteczność samochodu, co jest m.in. zasługą zaprojektowania aż 45 różnych schowków oraz wykorzystania przesuwanych drzwi, które można otworzyć nawet jedną ręką na odległość 700 mm, dzięki czemu zyskuje się łatwy dostęp nawet do trzeciego rzędu siedzeń.
Na wybranych rynkach oferta obejmuje dwie wersje zmodyfikowanego silnika MZR-CD 2.0 turbo w technologii common-rail, które standardowo posiadają filtr cząstek stałych i współpracują z nową ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Pierwszy silnik dysponuje mocą 81kW/110 KM przy 3500 obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym 310Nm przy 2000 obrotów. Dynamiczniejszy wersja oferuje moc 105kW/143 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360Nm. Zużycie paliwa w obu przypadkach wynosi 6,3 litra na 100 km.
W gamie silników benzynowych Mazda5 może być napędzana jednym z dwóch czterocylindrowych jednostek rzędowych, które charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji Euro 4. Motor MZR 1.8 oferuje moc 85kW/115 KM przy 5300 obrotów oraz maksymalny moment 165Nm przy 4000 obrotów. Również drugi silnik 2.0, dysponujący mocą 107kW/145 KM przy 6000 obrotów oraz maksymalnym momentem 185Nm przy 4500 obrotów, współpracuje z manualną przekładnią pięciostopniową.
Komentarze opinie