Volkswagen właśnie zaprezentował w Berlinie swój najnowszy model studyjny o nazwie Concept A, który łączy w sobie cechy auta sportowego oraz kompaktowego SUV. Szeroka publiczność będzie miała okazję zobaczyć pojazd już podczas najbliższej wystawy branżowej w Genewie.
Kliknij, aby powiększyćMierzący 4348 mm długości i 1854 mm szerokości Concept A jest o 144 mm dłuższy i o 95 mm szerszy w porównaniu do Golfa piątej generacji. Wysokość to 1551 mm (1 485 mm Golf), natomiast rozstaw osi zaprojektowano na 2602 mm, czyli o 24 mm więcej niż w przypadku Golfa, na którym Concept A bazuje.
Atrapa otworu wlotu powietrza jest wspólna dla Concept A oraz modeli Passat i Jetta, jednak poddano ją modyfikacji, tak aby wyakcentować terenowe aspiracje pojazdu poprzez dodanie elementu osłaniającego podwozie. Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem są mocne reflektory przednie oparte na technologii diod LED.
Concept A nie posiada tradycyjnego słupka środkowego. Zaprojektowano natomiast drzwi z zawiasami, które umieszczone są z przodu i z tyłu. To zapewnia łatwy dostęp dla pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach, a także potęguje uczucie przestronności i jasności kabiny.
Kliknij, aby powiększyćJednostką napędową jest silnik TSI o mocy 150 KM, wykorzystujący najnowszą technologię Volkswagena, która opiera się na połączeniu turbosprężarki i kompresora dla maksymalnych osiągów i jak najniższego zużycia paliwa. Jak mówią projektanci, w prototypie możliwe jest także zastosowanie innych silników, w tym wysokoprężnych TDI. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni DSG na wszystkie cztery koła (system 4MOTION obecnie dostępny w topowych modelach Passat i Golf R32).
Volkswagen nie potwierdził planów produkcyjnych dla pojazdu Concept A. Samochód stanowi jednak rozszerzenie gamy modelowej Volkswagena w czasach, gdy preferencje klientów stają się coraz bardziej różnorodne.
Komentarze opinie