W roku 2009 niemiecki oddział Toyoty zamierza wprowadzić na rynek aż osiem całkowicie nowych modeli samochodów. Do tego czasu dealerzy marki powinni jednak uzbroić się w cierpliwość i przeczekać trudne miesiące.
W roku 2009 do oferty wejdzie osiem zupełnie nowych modeli, które zajmą miejsce sprzedawanych obecnie aut lub uplasują się w nowych segmentach rynku - powiedział Lothar Feuser, dyrektor zarządzający w Toyota Deutschland. Rok 2008 nie będzie jednak łatwy.
W planach jest m.in. przygotowanie następcy dla modelu Toyota Avensis oraz Celica, jak również gruntownie przebudowanego Land Cruisera.
Markus Schrick, wiceprezes Toyota Deutschland, radzi dealerom marki, aby wykorzystali rok bieżący i następny na przygotowania to tego, co przyniesie rok 2009. Zważywszy na ofensywę nowych modeli, przygotowania będą sprawą pilną.
Wśród niemieckich dealerów Toyoty panuje opinia, że obecnie sytuacja nie wygląda najlepiej, ponieważ przydałby się już nowy Avensis oraz gwarantujące wyższe zyski modele niszowe (np. auta takie jak Celica oraz MR2 zostały wycofane z oferty pod koniec roku 2005 i do tej pory nie doczekały się następcy).
Sprzedaż Toyoty na rynku niemieckim w okresie od stycznia do końca lipca była gorsza o 8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, mimo dobrych w ostatnim czasie wyników Aurisa. Importer prognozuje tegoroczną sprzedaż na poziomie około 144 tys. egzemplarzy oraz co najmniej 153 tys. sztuk w przyszłym.
Komentarze opinie