Reklama

Mocne wejście nowego autka Mazdy

09/08/2007 23:20
O słuszności podjętej decyzji, aby w pracach nad nową Mazdą2 zerwać z pudełkowatym kształtem charakterystycznym dla modelu poprzedniej generacji, świadczą nie tylko pochlebne opinie zebrane dotychczas od znawców oraz miłośników motoryzacji, ale również pierwsze wyniki sprzedaży samochodu, który na rynku japońskim występuje pod sympatyczną nazwą Demio.
Kliknij, aby powiększyćW Japonii Mazda Demio/2 miała swoją premierę handlową 5 lipca. W ciągu miesiąca od tej daty klienci złożyli około 15 tys. zamówień, co jest wynikiem aż trzy razy lepszym w porównaniu z wcześniejszymi prognozami producenta. Kierowcy chwalą auto m.in. za elegancką linię nadwozia, wyjątkowo atrakcyjne koszty eksploatacji oraz wzorowe parametry zużycia paliwa.

W Europie dynamiczna Mazda2 pojawi się na rynku brytyjskim już na początku września w cenie od 8 499 funtów. W Niemczech samochód będzie można kupić za około 12 000 EUR.

Wraz z kolejną generacją modelu Mazda2 wywodząca się z Japonii marka zdaje się przeczyć obserwowanego obecnie na rynku motoryzacyjnemu trendowi, zgodnie z którym samochody zastępujące poprzednika oferują coraz to większe wymiary zewnętrzne.

Kliknij, aby powiększyćJak zapewnia producent, nowa Mazda2, która zastępuje swojego poprzednika po 4 latach obecności na rynku, jest pierwszym produktem kolejnej generacji odzwierciedlającym proces ewolucji koncepcji Zoom-Zoom, kojarzonej z dynamizmem, zabawą oraz niezwykłymi emocjami wywołanymi ruchem. Samochód to wyraz dbałości o stan środowiska naturalnego i bezpieczeństwo podróżujących, którzy mają do dyspozycji zaprojektowaną z dużym smakiem kabinę pasażerską wraz z wysokiej jakości materiałami i dużą ilością miejsca na nogi, w czym m.in. zasługa drążka zmiany biegów umieszczonego na konsoli centralnej. Pasażerowie mają świetną widoczność i wiele przemyślnie zaprojektowanych schowków, a pojemność bagażnika to 250 litrów.

Kliknij, aby powiększyćNowa Mazda2 jest od swojego poprzednika o około 100 kg lżejsza i mierząc 3880 mm długości o 40 mm krótsza, natomiast rozstaw osi pozostał bez zmian. Góruje jednak nad nim szerokością (1690 mm). Na uwagę zasługuje fakt, że platforma konstrukcyjna samochodu będzie dzielona z Fordem Fiestą i Fusion kolejnej generacji, gwarantując doskonałe właściwości jezdne.

W przeciwieństwie do poprzednika nowa Mazda2 produkowana będzie wyłącznie w japońskiej fabryce Ujina w Hiroszimie obok innych modeli Mazdy z segmentu B.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do