Marka Subaru wybrała rozpoczynający się już po raz 62. salon motoryzacyjny we Frankfurcie na miejsce największej w swojej dotychczasowej historii prezentacji nowych modeli, wśród których znajdzie się europejska wersja Subaru Imprezy kolejnej generacji, terenowa Tribeca oraz Justy, jak również przełomowy silnik Boxer Turbo Diesel.
Kliknij, aby powiększyćSubaru Impreza trzeciej generacji (specyfikacja na rynek europejski), jako najłatwiej rozpoznawalny model w gamie marki, akcentuje przede wszystkim wyrafinowany styl i elegancję. Model posiada też bogate wnętrze i większą przestrzeń. Jest autem komfortowym i bardzo funkcjonalnym. Dzięki stałemu napędowi wszystkich kół S-AWD i silnikowi typu boxer gwarantuje bezpieczną i dynamiczną jazdę.
Nowa Subaru Impreza ma zmieniony projekt podwozia, konstrukcję nadwozia, układ napędowy oraz zwiększone osiągi. Łączy w sobie zalety dynamicznej jazdy, wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz znakomitej ekonomii paliwowej. Na klientów czekać będą egzemplarze wyposażone w silnik o pojemności 1,5 oraz 2,0 litra, nie zapominając o symetrycznym napędzie na wszystkie koła, stosowanym w samochodach Subaru (Symmetrical AWD).
Wszystko to motywowane nowym hasłem wprowadzanym przez FHI: Tylko Subaru może dostarczyć tak znakomite osiągi - opisujące główne cele marki - zapewnienie komfortowej, przyjemnej jazdy zarówno dla kierowcy jak i pasażerów; zapewnienie spokoju umysłu i niezawodności oraz zwiększanie wygody i funkcjonalności.
Kliknij, aby powiększyćUwaga szerokiej publiczności zwrócona będzie również na całkowicie odmieniony model Tribeca. Ze względu na wzmocnienie koncepcji progresywnego SUV-a Tribeca posiada nowy, agresywny styl, poprawione osiągi oraz zwiększony komfort i funkcjonalność. Design przodu auta kładzie jeszcze większy nacisk na wygląd typowy dla samochodów typu SUV. Nowa Tribeca została wyposażona w silnik 3.6 boxer i mimo, iż jest on większy od swojego poprzednika, zapewnia doskonałą ekonomię paliwową podczas jazdy w każdych warunkach, a zmiany w układzie chłodzenia dały możliwość używania regularnej benzyny bezołowiowej (a nie jak poprzednio tylko premium), dzięki czemu zmniejszyły się koszty eksploatacji pojazdu.
Na jesieni Subaru rozpocznie na rynku europejskim sprzedaż modelu Justy nowej generacji, który powstał dzięki coraz bliższej współpracy z Toyota Motor Corporation. W ten sposób wywodząca się z Japonii marka chce wykorzystać na sprzyjającą koniunkturę, jaka obserwowana jest obecnie na Starym Kontynencie w segmencie małych samochodów.
Auto produkowane będzie w zakładach Daihatsu Motor w ramach umowy OEM, zawartej przez Fuji Heavy Industries na dostawy około 6 tys. egzemplarzy rocznie. Nowość Subaru bazuje na modelu Daihatsu Sirion, oferując dynamiczną stylizację, komfort oraz funkcjonalność połączoną z wyjątkowymi właściwościami jezdnymi.
Gwarantujący wyjątkową kulturę pracy silnik Subaru Boxer Turbo Diesel jest zapowiadany jako pierwsza na świecie jednostka tego typu opracowana w układzie boxer. Motor o pojemności 2,0 litra jest w porównaniu z jednostkami rzędowymi bardziej kompaktowy i pomaga zapewnić autu bardzo nisko położony środek ciężkości. Diesel typu boxer charakteryzuje się bardzo dużą sztywnością, emitując niski poziom hałasu i drgań.
Pierwszy silnik wysokoprężny Subaru opracowany własnymi siłami przez japońskich specjalistów znajdzie zastosowanie w modelu Legacy, poczynając od roku 2008.
Kliknij, aby powiększyćKolejnymi atrakcjami na stoisku Subaru podczas wystawy branżowej we Frankfurcie będzie również pojazd WRC Concept, który bazuje na nowej Imprezie, oraz wyposażony w jednostkę elektryczną model R1e, który już jest używany w Kraju Kwitnącej Wiśni i stanowi dowód zaangażowania japońskiego koncernu w rozwój technologii przyjaznych środowisku naturalnemu.
Komentarze opinie