Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej pragnie zachęcić młodzież do korzystania z uprawnień, które przysługują młodym ludziom jako konsumentom. Z tego powodu powołany został specjalny program.
Nowy program ma wytłumaczyć młodzieży np. zasady korzystania z reklamacji czy też
z procedury mediacji w przypadkach sporu ze sprzedawcą. Procedura mediacji jest bezpłatna
i prowadzona przez Inspekcję Handlową. Patronat nad projektem objął wojewoda lubuski Jerzy Ostrouch: - Poprzez ten program chcemy doprowadzić do sytuacji, gdzie młodzi ludzie będą świadomi swoich praw na styku konsument-sprzedawca. Mam przekonanie, że poprzez lekcje i nasz program będziemy zmierzali od świadomego konsumenta do obywatela - mówi wojewoda.
- Chcemy uświadomić młodych ludzi, że mają status i uprawnienia konsumenta. Dokonując codziennie zakupu towarów i usług stają się konsumentem. Wiąże się to z wieloma obowiązkami i uprawnieniami. Właśnie na te uprawnienia chcielibyśmy zwrócić uwagę. Na ich straży stoi szereg instytucji, w tym inspekcja handlowa - wyjaśnia Tomasz Gierczak, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej.
Program będzie miał charakter roboczych spotkań trwających 45 minut. Są one przeznaczone dla uczniów klas ponadgimnazjalnych. - Pilotażowo weźmiemy Gorzów i Zieloną Górę. Po podsumowaniu mam nadzieję, że projekt będzie się rozszerzał. Te spotkania mają walor praktycyzmu. Pan inspektor i jego pracownicy na co dzień zajmują się problemami konsumentów i nie ma lepszej okazji, by o tym rozmawiać ze specjalistami - mówi Radosław Wróblewski, lubuski wicekurator oświaty.
W 2013 r. w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Gorzowie przeprowadzono 434 mediacje, z których 421 zakończyło się pozytywnie dla konsumenta, co stanowi 97 % wszystkich mediacji.
Komentarze opinie