Oparty na projekcie nowego Outlandera, którego sprzedaż ruszyła w październiku 2005 r. w Japonii, gdzie wciąż cieszy się dużą popularnością (24 627 sprzedanych egzemplarzy na przełomie października 2005 i lipca 2006) - Outlander Concept będzie zapowiedzią produkcyjnej wersji w europejskiej specyfikacji.Outlander wejdzie do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2007 r. i pozwoli konkurować Mitsubishi Motors w samym sercu popularnego segmentu aut typu SUV (wzrost sprzedaży o 54% z 325 tys. w 2001 r. do 500 tys. w 2006 r. i kolejny 35% przyrost przewidywany pomiędzy 2006 a 2009 r.) z takimi modelami jak np. Toyota RAV4.Outlander Concept prezentuje całkiem nową platformę segmentu C, zaprojektowaną przez MMC do wykorzystania na rynkach całego świata i współdzieloną z koncernem DaimlerChrysler. Posłuży ona również jako baza dla szeregu nowych modeli z różnych segmentów rynku, które pojawią się w sprzedaży w przeciągu najbliższych dwóch lat.Nowa wszechstronna platforma będzie zawierała m.in. zaawansowany system napędu wszystkich kół AWC (All Wheel Control), sprawdzony w wyścigach z udziałem MMC, oraz pochodne tak zwanego ?Światowego Silnika?, powstałego we współpracy z DaimlerChrysler i Hyundai Motor.Pozostawiając rolę prawdziwego offroadera modelowi Pajero, Outlander Concept upatruje swoje miejsce w sektorze pojazdów rekreacyjnych, choć zawiera równie bezkompromisowe rozwiązania. Wykorzystując możliwość łatwej adaptacji nowej platformy, MMC zadbano o bezpieczeństwo i komfort podróżowania godny samochodu osobowego. Umożliwiło to niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół, bardzo wydajne hamulce i nisko położony środek ciężkości, który uzyskano przez zastosowanie aluminiowego panelu dachowego, opracowanego w technologii testowanej w modelu Lancer Evolution IX.Outlander Concept spełnia wymagania stawiane samochodom podróżnym, bezproblemowo poruszając się w terenie lub po utwardzonej nawierzchni, dzięki nowemu systemowi napędu czterech kół All Wheel Control. Połączenie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy Active Stability Control (zawierającego system kontroli trakcji Traction Control) i sterowanego elektronicznie systemu napędu wszystkich kół, pozwala w trudnych warunkach pogodowych lub na luźnych nawierzchniach na płynne przełączanie pomiędzy trybem 2WD (mniejsze zużycie paliwa, gdy nie jest wymagana maksymalna przyczepność) i Lock 4WD. Przejście z trybu 2WD do 4WD jest bardzo proste i wymaga jedynie użycia podświetlonego pokrętła, umieszczonego pomiędzy przednimi fotelami.Outlander Concept napędzany jest pochodzącym od Volkswagena wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1968 cm3, wyposażonym turbosprężarkę z chłodnicą międzystopniową (intercooler), dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów i spełniającym normę emisji spalin Euro 4. W podobną jednostkę napędową wyposażono również niedawno zaprezentowany model Grandis Di-D.Jednostka umieszczona w modelu Outlander Concept współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną i generuje 140KM mocy oraz 310Nm momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć prędkość prawie 190 km/h.Filtr cząstek stałych (DPF) dostępny będzie w wersji produkcyjnej auta (w zależności od modelu i rynku), a cała gama silników pojawi się w późniejszym terminie. Wśród nich zadebiutuje opracowany przez Mitsubishi Motors nowy silnik benzynowy V6 o mocy 220KM ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC oraz 170-konny wariant wspomnianego benzynowego ?globalnego? silnika.Wielofunkcyjna kierownica z przyciskami obsługującymi system audio, tempomat i zestaw głośnomówiący będzie w automatycznych wersjach samochodu wyposażona w dźwigienki pozwalające na szybką zmianę przełożeń automatycznej skrzyni biegów bez potrzeby odrywania rąk od koła kierownicy.Outlander Concept prezentuje również, po raz pierwszy w Europie, pomysłową funkcję składania siedzeń drugiego rzędu nazwaną Auto-Folding. System, który wprowadzono w Japonii w modelu Colt Plus w październiku 2004 roku będzie zastosowany w wersji produkcyjnej Outlandera - przekształca nieporęczną czynność składania tylnych siedzeń w łatwą operację: naciśnięcie przełącznika umieszczonego na ściance bagażnika powoduje opuszczenie oparć siedzeń, przesunięcie siedzisk do przodu i złożenie całego zestawu. Wśród przydatnych funkcji produkcyjnej wersji modelu Outlander Concept znajdą się również szyny ułatwiające ładowanie towarów, zaczepy umożliwiające przymocowanie wszelkiego rodzaju akcesoriów oraz trzy gniazdka prądu 12V A
Komentarze opinie