Firma Mitsubishi Motors (MMC) opracowała dwa nowe silniki typu MIVEC do dwóch nowych modeli, których premiera na rynku japońskim planowana jest jeszcze w tym roku fiskalnym. Nowy SUV Outlander, którego debiut planowany jest już w październiku, ma być napędzany nowym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2.4 litra typu MIVEC. Natomiast najnowszy samochód "mini" ma dołączyć do gamy modeli MMC w styczniu przyszłego roku i być wyposażony w nowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 660cm3 z serii MIVEC.
Rozwiązania technologiczne wykorzystane w obu nowych konstrukcjach są znane z silnika typu A9, opracowanego wspólnie z DaimlerChrysler w roku 2004. Obecnie silnik typu A9 napędza modele Mitsubishi Colt i Colt Plus, spotykając się z wysokim uznaniem ekspertów zarówno w Japonii, jak i w Europie.
Główne elementy nowych jednostek napędowych to wykorzystanie elektronicznie sterowanego systemu zmiennych faz rozrządu (MIVEC), aluminiowy blok silnika, układ 4-zaworowy z bezpośrednim sterowaniem krzywkami, łańcuch rozrządu, wykorzystanie żywic syntetycznych (m.in. w układzie dolotowym oraz głowicy silnika), układ silnika z tylnym kolektorem wylotowym.
Oba silniki MIVEC wykorzystują technologie zmniejszające masę (np. aluminiowy blok). Zredukowano dzięki temu wagę o 10%, co ma wpływ na mniejsze zużycie paliwa, a także poprawę własności jezdnych. Dla zapewnia wysokiej jakości i niezawodności, silniki te powstają w ramach rygorystycznej procedury, podporządkowanej systemowi MMDS (Mitsubishi Motors Development System), a także przyjętemu przez firmę procesowi konstrukcji samochodów.
Komentarze opinie