Reklama

Mitsubishi Concept-Sportback

17/09/2005 23:13
Zgodnie z deklaracją złożoną w lutym tego roku firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) przystąpiła do realizacji ambitnych planów produkcyjnych wprowadzenia na rynki światowe między lutym 2004 i lutym 2007 r. 51 nowych pojazdów, w tym 10 na rynek europejski. W ramach tego planu konstruktorzy MMC chcą w sześciu regionach, gdzie firma jest obecna, zaoferować samochody spełniające wymogi wszystkich, nawet najbardziej wymagających klientów. Powiększenie światowych zasobów firmy, rozbudowa więzi partnerskich i korporacyjnych, wzmocnienie pozycji marki na poszczególnych rynkach poprzez zwiększenie produkcji do 1 524 tys. pojazdów w lutym 2007 r. i, tym samym wyników finansowych (do przewidywanych 41 mld jenów w lutym 2007) - to cele, które MMC sobie wyznaczyło.

W strategii przyjętej przez japoński koncern kluczową rolę odgrywa najnowsza płyta podłogowa zaprojektowana przez inżynierów Mitsubishi we współpracy z DaimlerChrysler. Ze względu na swoją niezwykłą elastyczność pozwoli ona zintegrować szeroką gamę modeli pochodnych - od aut terenowo-rekreacyjnych (nowy Outlander) do modeli z segmentu C, w zależności od potrzeb rynkowych).

Podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie Mitsubishi Motors postanowiło po raz pierwszy zademonstrować w pełnym wymiarze Concept-Sportback - prototyp 5-drzwiowego samochodu sportowego z nadwoziem typu hatchback. Pojazd powstał w pracowni zespołu głównego stylisty karoserii Mitsubishi w Europie - Omera Halihodzica, a całym projektem kierował Akinori Nakanishi - szef wszystkich zespołów projektanckich Mitsubishi Motors.

Długość Concept-Sportbacka (4500 mm) wskazuje na kierunek zmian w zakresie stylistyki, ładowności i wszelkich pozostałych rozwiązań technicznych przyjętych przez MMC w przypadku nowej, strategicznej płyty podłogowej pojazdu. Jednym z jej podstawowych atutów będzie możliwość zintegrowania z nią szerokiej gamy stylów, jednostek napędowych i przekładni. Elastyczność ta pomoże MMC zaspokoić wymogi stawiane przez klientów, a jednocześnie zachować sportowy, charakterystyczny dla Mitsubishi styl samochodów. Służyć ma temu m.in.: - napęd tak na przód, jak i na cztery koła; - szeroka gama najnowszej generacji 4-cylindrowych silników benzynowych, w tym zbudowana we współpracy z Hyundai Motors Corporation i DaimlerChrysler jednostka World Engine, osiągająca moc nawet 200 KM w wersji podstawowej; - silniki Diesla.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do