Reklama

Mitsubishi - wyniki sprzedaży koncernu Mitsubishi Motors Europe

08/02/2006 23:26
Mitsubishi Motors Europe osiągneło największą liczbę sprzedanych samochodów w 2005 roku - 265 685 sztuk. Jest to 17,7% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2004, kiedy to MME sprzedało 225 826 sztuk.
Jest to drugi rok z rzędu, w którym sprzedaż przekroczyła pułap 260 000 sztuk. Pierwsza trójka państw, które w ostatnich latach sprzedały najwięcej samochodów koncernu MME to Rosja, Niemcy i Wielka Brytania.

Rosjanie w 2005 roku kupili 55 148 sztuk samochodów (+84%). Tym samym Rosja została liderem rynku europejskiego sprzedaży aut koncernu. Przyczyną tak dużego sukcesu był model Lancer. Ten doskonale dopasowany do wymagań rosyjskich klientów samochód, otrzymał w kwietniu prestiżową nagrodę „Samochód Roku 2005 w Rosji”. Do sukcesu przyczynił się również model L200, okrzyknięty mianem „SUV Roku 2005” oraz Lancer Evolution VIII, który został uznany za najbardziej popularny samochód sportowy na rynku. Kamieniem milowym w historii firmy Rolf Holding było: 50.000 sztuk modelu Lancer sprzedanych na rosyjskim rynku od 2003 roku. Łączna sprzedaż 100.000 aut na rosyjskim rynku od 1991 roku, w którym firma Rolf Holding rozpoczęła swą działalność.

Podobnie jak Rosja, Niemcy również zanotowały rekordowe wyniki, sprzedając klientom 43.263 samochody (+ 22%). Najlepiej sprzedającym sie modelem był Colt z liczbą 22 000 (4% udziału w rynku). Tak dobra sprzedaż Mitsubishi jest również zasługą wycofania sie z rynku Niemieckiego koncernu DaimlerChrysler w kwietniu 2004 r.

Na rynku Brytyjskim (-5%) MME ponownie ustanowiła wysoką sprzedaż 38 941 samochodów gdzie był to 9% wzrost w stosunku do roku 2004. Wprowadzenie w 2005 roku do oferty nowych modeli (Lancer, Colt CZ3 / Colt CZT) miało znaczący wpływ na osiągnięte rezultaty. W segmencie aut typu SUV, model Pajero pozostał najlepiej sprzedającym się japońskim samochodem 4x4, wyprzedzając w statystykach Mercedesa M Class, JeepaŽ Grand Cherokee i Volkswagena Touareg w Wielkiej Brytanii.

Kraje wschodnie i południowe także zasłużyły na uwagę, gdzie: Turcja zanotowała sprzedaż (nr 8, 7 241 sztuk +31%), Ukraina (nr 9, 7.181 sztuk aut, + 23%), Grecja (nr 10, 6.415 sztuk aut, + 11%), Izrael (nr 11, 5.918 sztuk aut, + 6%), Kraje Bałtyckie gdzie zanotowano 60% wzrost sprzedaży (na Łotwie sprzedaż wzrosła o 64%, do 1.154 sztuk pojazdów).

Patrząc na rynek zachodni najlepszą sprzedaż zanotowali Włosi (16.050 sztuk) i 0,7% wzrost udziałów w rynku. Sukcesy te koncern zawdzięcza modelom Colt CZ3, Colt CZT, Grandis DI-D i Pajero. MME VSA w Szwajcarii także zanotowało duży 15% wzrost gdzie sprzedano 5 262 sztuk aut. Kolejne siódme miejsce zajmuje Holandia doganiając Francję z liczbą 8 745 (+4%), podczas gdy Dania zamkneła miniony rok z 23% wzrostem sprzedaży (3 177sztuk).

Aby dotrzymać obietnicy i osiągnąć wynik 260.000 sprzedanych samochodów w roku 2005, MME podjęło ścisłą współpracę z dystrybutorami i dealerami. Koncern MME dokonał znaczących postępów w roku 2005, skupiając się raczej na rentowności i budowaniu wizerunku firmy, niż na liczbie sprzedawanych samochodów.

Komentując dokonania koncernu MME w roku 2005 i wybiegając w przyszłość do roku 2006, Tim Tozer – prezydent i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe - powiedział: "Członkowie rodziny Mitsubishi włożyli dużo pracy w osiągnięcie tak znakomitych wyników w roku 2005, dlatego chciałbym podziękować całemu zespołowi za pasję i poświęcenie, z jakim dążyli do budowania wizerunku koncernu w tym trudnym okresie."

Następnie dodał: "Nowe produkty, ciągła rozbudowa sieci dealerskiej oraz satysfakcja naszych klientów, połączone ze zwiększoną efektywnością działań marketingowych i logistycznych, pomogły nam w dotrzymaniu obietnicy sprzedaży ponad 260.00 samochodów. Wraz z nadejściem kolejnej fali nowych produktów - włączając w to pierwsze samochody ze strategicznego segmentu C oparte na wspólnej płycie podłogowej oraz nasz najważniejszy produkt, nowe sportowo-użytkowe auto transportowe L200 - spodziewamy się, że rok 2006 będzie nie mniej ekscytujący od poprzedniego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do