Mitsubishi Motors Europe osiągneło największą liczbę sprzedanych samochodów w 2005 roku - 265 685 sztuk. Jest to 17,7% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2004, kiedy to MME sprzedało 225 826 sztuk.
Jest to drugi rok z rzędu, w którym sprzedaż przekroczyła pułap 260 000 sztuk. Pierwsza trójka państw, które w ostatnich latach sprzedały najwięcej samochodów koncernu MME to Rosja, Niemcy i Wielka Brytania.
Rosjanie w 2005 roku kupili 55 148 sztuk samochodów (+84%). Tym samym Rosja została liderem rynku europejskiego sprzedaży aut koncernu. Przyczyną tak dużego sukcesu był model Lancer. Ten doskonale dopasowany do wymagań rosyjskich klientów samochód, otrzymał w kwietniu prestiżową nagrodę Samochód Roku 2005 w Rosji. Do sukcesu przyczynił się również model L200, okrzyknięty mianem SUV Roku 2005 oraz Lancer Evolution VIII, który został uznany za najbardziej popularny samochód sportowy na rynku. Kamieniem milowym w historii firmy Rolf Holding było: 50.000 sztuk modelu Lancer sprzedanych na rosyjskim rynku od 2003 roku. Łączna sprzedaż 100.000 aut na rosyjskim rynku od 1991 roku, w którym firma Rolf Holding rozpoczęła swą działalność.
Podobnie jak Rosja, Niemcy również zanotowały rekordowe wyniki, sprzedając klientom 43.263 samochody (+ 22%). Najlepiej sprzedającym sie modelem był Colt z liczbą 22 000 (4% udziału w rynku). Tak dobra sprzedaż Mitsubishi jest również zasługą wycofania sie z rynku Niemieckiego koncernu DaimlerChrysler w kwietniu 2004 r.
Na rynku Brytyjskim (-5%) MME ponownie ustanowiła wysoką sprzedaż 38 941 samochodów gdzie był to 9% wzrost w stosunku do roku 2004. Wprowadzenie w 2005 roku do oferty nowych modeli (Lancer, Colt CZ3 / Colt CZT) miało znaczący wpływ na osiągnięte rezultaty. W segmencie aut typu SUV, model Pajero pozostał najlepiej sprzedającym się japońskim samochodem 4x4, wyprzedzając w statystykach Mercedesa M Class, JeepaŽ Grand Cherokee i Volkswagena Touareg w Wielkiej Brytanii.
Kraje wschodnie i południowe także zasłużyły na uwagę, gdzie: Turcja zanotowała sprzedaż (nr 8, 7 241 sztuk +31%), Ukraina (nr 9, 7.181 sztuk aut, + 23%), Grecja (nr 10, 6.415 sztuk aut, + 11%), Izrael (nr 11, 5.918 sztuk aut, + 6%), Kraje Bałtyckie gdzie zanotowano 60% wzrost sprzedaży (na Łotwie sprzedaż wzrosła o 64%, do 1.154 sztuk pojazdów).
Patrząc na rynek zachodni najlepszą sprzedaż zanotowali Włosi (16.050 sztuk) i 0,7% wzrost udziałów w rynku. Sukcesy te koncern zawdzięcza modelom Colt CZ3, Colt CZT, Grandis DI-D i Pajero. MME VSA w Szwajcarii także zanotowało duży 15% wzrost gdzie sprzedano 5 262 sztuk aut. Kolejne siódme miejsce zajmuje Holandia doganiając Francję z liczbą 8 745 (+4%), podczas gdy Dania zamkneła miniony rok z 23% wzrostem sprzedaży (3 177sztuk).
Aby dotrzymać obietnicy i osiągnąć wynik 260.000 sprzedanych samochodów w roku 2005, MME podjęło ścisłą współpracę z dystrybutorami i dealerami. Koncern MME dokonał znaczących postępów w roku 2005, skupiając się raczej na rentowności i budowaniu wizerunku firmy, niż na liczbie sprzedawanych samochodów.
Komentując dokonania koncernu MME w roku 2005 i wybiegając w przyszłość do roku 2006, Tim Tozer prezydent i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe - powiedział: "Członkowie rodziny Mitsubishi włożyli dużo pracy w osiągnięcie tak znakomitych wyników w roku 2005, dlatego chciałbym podziękować całemu zespołowi za pasję i poświęcenie, z jakim dążyli do budowania wizerunku koncernu w tym trudnym okresie."
Następnie dodał: "Nowe produkty, ciągła rozbudowa sieci dealerskiej oraz satysfakcja naszych klientów, połączone ze zwiększoną efektywnością działań marketingowych i logistycznych, pomogły nam w dotrzymaniu obietnicy sprzedaży ponad 260.00 samochodów. Wraz z nadejściem kolejnej fali nowych produktów - włączając w to pierwsze samochody ze strategicznego segmentu C oparte na wspólnej płycie podłogowej oraz nasz najważniejszy produkt, nowe sportowo-użytkowe auto transportowe L200 - spodziewamy się, że rok 2006 będzie nie mniej ekscytujący od poprzedniego.
Komentarze opinie