Reklama

MINI na międzynarodowym salonie w Genewie 2006

08/03/2006 09:58
W latach 1964-67 Mini było królem Rajdu Monte Carlo i stworzyło podstawy swojego legendarnego wizerunku zwrotnego samochodu sportowego. Z okazji setnej rocznicy urodzin twórcy Mini, Sir Aleca Issigonisa w roku 2006 oraz dla upamiętnienia wygranych marki Mini niecałe 40 lat temu, MINI Concept Geneva oferuje teraz nowoczesną interpretację małej brytyjskiej wyścigówki z czasów dni jej sławy. Ten nowy prototyp przedstawia podstawową koncepcję modeli Mini Traveller, Mini Countryman i Mini Clubman Estate w nowej i bardzo unowocześnionej wersji.
Kliknij, aby powiększyćMaksymalna łatwość wsiadania i załadunku była istotnym aspektem w projektowaniu MINI Concept Geneva. Drzwi kierowcy, pasażera i drzwi tylne wyposażone są w zawiasy z mechanizmem równoległowodowym, który przesuwa drzwi jednocześnie na bok i do przodu, dając maksymalny dostęp do wnętrza. Tylne, przesuwne szyby boczne otwierane są elektrycznie.

Bagażnik MINI Concept Geneva wyposażony jest we wszechstronną skrzynkę, której pokrywa wysuwa się do tyłu i służy jako pomoc przy załadunku. Przezroczystą osłonę skrzynki można też ustawić pionowo, oddzielając nią przestrzeń bagażową od reszty kabiny.

Sports Utility Box to wielofunkcyjna, dodatkowa wyjmowana skrzynka zawieszana w otworze powstałym po otwarciu tylnej szyby bocznej. Po obu stronach Sports Utility Box znajdują się klapy, które pozwalają na załadunek i wyładunek skrzynki zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz pojazdu i pozwalając na przesuwanie transportowanych przedmiotów z jednej strony na drugą.

MINI Concept Geneva prezentuje się w świetle w kolorze błyszczącego srebra, a miejsca nieoświetlone bezpośrednio mają stonowany szary kolor. Czerwone akcenty nadają mu z kolei szczególnie dynamiczny wygląd. Uwagę zwracają też charakterystyczne czarne obwiedzenia progów i nadkoli z miękkiego, sprężystego neoprenu.

Kliknij, aby powiększyćKoncepcja „wiszących elementów” zaskakuje wsiadających wrażeniem obszernej i otwartej przestrzeni. Fotele „zawieszone” są na tunelu środkowym, a efekt ten pogłębia jeszcze deska rozdzielcza z obrotowym cyfrowo-analogowym centralnym prędkościomierzem „Center Speedo”, który również sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu. MINI Concept Geneva może wygodnie pomieścić cztery osoby, a obrotowe fotele ułatwiają wsiadanie do tyłu. Po złożeniu oparcia foteli tylnych tworzą równą powierzchnię z podłogą przestrzeni bagażowej.

Biała skóra o różnych fakturach podkreśla wrażenie nowoczesności i przestronności wnętrza, nadając mu klasy i stylu. Pokryta aluminium plecionka z włókien szklanych jako tapicerka drzwi i wstawki imitujące włókna węglowe w przestrzeni na nogi kontrastują z nylonową tkaniną dywaników.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do