Mija miesiąc od funkcjonowania na terenie województwa WCPR
RMG Fm
16/01/2014 13:27
Dziennie operatorzy Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego odbierają ponad tysiąc telefonów. 77% połączeń nigdy nie powinna mieć miejsca. Są to często żarty, pytania o godzinę albo sytuacje, gdy osoba dzwoniąca chce aktywować sobie kartę telefoniczną. Zadaniem operatorów jest filtrowanie telefonów i przesyłanie ich dalej do odpowiednich służb. Najwięcej zakwalifikowanych zgłoszeń trafia do policji – 58%. Do pogotowia ratunkowego przekazywanych jest 38% telefonów, a do straży pożarnej – 4%. - Działanie Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego nie jest bez zarzutów, ale to nowa sytuacja i na wdrożenie systemu potrzeba czasu – mówi dyrektor Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie Andrzej Szmit.
W przyszłości Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przejmie także wszystkie połączenia alarmowe numerów rozpoczynających się od cyfry 9, a więc 999-pogotowie, 998 – straż pożarna , 997 – policja, a także telefony innych służb, na przykład ratownictwa gazowniczego czy wodociągowego.
Komentarze opinie