Reklama

Mija miesiąc od funkcjonowania na terenie województwa WCPR

RMG Fm
16/01/2014 13:27
Dziennie operatorzy Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego odbierają ponad tysiąc telefonów. 77% połączeń nigdy nie powinna mieć miejsca. Są to często żarty, pytania o godzinę albo sytuacje, gdy osoba dzwoniąca chce aktywować sobie kartę telefoniczną. Zadaniem operatorów jest filtrowanie telefonów i przesyłanie ich dalej do odpowiednich służb. Najwięcej zakwalifikowanych zgłoszeń trafia do policji – 58%. Do pogotowia ratunkowego przekazywanych jest 38% telefonów, a do straży pożarnej – 4%. - Działanie Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego nie jest bez zarzutów, ale to nowa sytuacja i na wdrożenie systemu potrzeba czasu – mówi dyrektor Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie Andrzej Szmit.

W przyszłości Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przejmie także wszystkie połączenia alarmowe numerów rozpoczynających się od cyfry 9, a więc 999-pogotowie, 998 – straż pożarna , 997 – policja, a także telefony innych służb, na przykład ratownictwa gazowniczego czy wodociągowego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do