Reklama

Mercedes podbija Paryż

08/10/2006 22:11
Na tegorocznym salonie w Paryżu Mercedes-Benz prezentuje imponującą paletę nowych produktów i innowacji technicznych. Światowy debiut mają tu takie supersportowe modele jak CL 63 AMG i S 63 AMG oraz Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition.Dziewicze wejście na przysłowiowe światowe salony ma też - pod hasłem ?najlepsze luksusowe coupe? - nowa Klasa CL. Dziesięciolecie narodzin kultowego, najlepiej sprzedającego się na świecie roadstera i coupe w jednym uczczone zostało specjalną wersją Mercedesa SLK ?Edition 10?. Kolejną premierą jest nowoopracowany permanentny napęd na cztery koła 4MATIC, który po raz pierwszy zastosowano w Klasie S. Jest to niejako podwójny debiut, bo nowa Klasa S będzie teraz dostępna jako kombinacja silnika wysokoprężnego z napędem wszystkich kół w modelu S 320 CDI 4MATIC. Oficjalnie zaanonsowany będzie tu też start niezwykłego testu wytrzymałości: 33 egzemplarze standardowych samochodów nowej Klasy E wyruszą 21 października śladami pierwszego transkontynentalnego rajdu z roku 1907 w liczącą 13,6 tys. km trasę z Paryża do Pekinu, która wieść będzie przez najbardziej różnorodne tereny.Mercedes-AMG prezentuje w Paryżu dwa ?okręty flagowe? - 8-cylindrowe modele CL 63 AMG oraz S 63 AMG. Dynamikę najwyższej próby gwarantuje tu skonstruowany przez AMG 6,2-litrowy silnik o mocy maksymalnej 386 kW/525 KM i maksymalnym momencie obrotowym 630 Nm. Ekskluzywny charakter tych ?wyczynowych limuzyn? demonstrują standardowo montowane w nich: pakiet stylizacyjny AMG, jedyne w swoim rodzaju aluminiowe felgi AMG oraz sportowy układ jezdny oparty na aktywnym zawieszeniu ABC, a także wyczynowy układ hamulcowy i wykończenie wnętrza w niepowtarzalnym i nie dającym się z niczym pomylić stylu AMG. Oczywiście, na pokładach jest też system ochrony pasażerów PRE-SAFE z możliwością zamówienia także innowacyjnego i ultranowoczesnego układu hamulcowego PRE-SAFE i inteligentnego tempomatu Distronic Plus. CL 63 AMG i S 63 AMG to ukoronowanie strategicznej inicjatywy modelowej AMG na rok 2006, w ramach której do palety weszło 10 zupełnie nowych modeli wyczynowych produkcji firmy z Affalterbach.Montowany w obu topowych modelach silnik charakteryzuje się najwyższą mocą i najwyższym momentem obrotowym wśród seryjnie produkowanych, wolnossących silników V8 na świecie. Nie dziwi więc drzemiący w autach potencjał: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,6 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Początek sprzedaży to styczeń 2007.Mercedes-Benz Klasy S jest teraz dostępny z permanentnym napędem wszystkich kół 4MATIC. Ten zupełnie nowy system napędowy łączy w sobie zalety idealnej trakcji, najwyższego komfortu, imponującej dynamiki jazdy i ekonomiki użytkowania. W S 500 4MATIC 5,5-litrowy silnik V8 o czterech zaworach na cylinder, mocy 285 kW/388 KM i momencie obrotowym 530 Nm zapewnia wspaniałe osiągi. Model osiąga 100 km/h w ciągu 5,4 s. Auto zużywa średnio 12,1 do 12,3 l/100 km, co wobec spalania 11,7 do 11,9 dla wersji S 500 z napędem tylko na tylną oś oznacza, że nowy układ napędowy ma gigantyczny potencjał. Wersję S 450 4MATIC napędza 4663-centymetrowy silnik V8 o mocy 250 kW/340 KM i momencie 460 Nm. Auto osiąga 100 km/h w czasie 5,9 s i spala średnio 11,6 do 11,8 l/100 km, o 0,4 l/100 km więcej od wersji S 450 z napędem na tylną oś. Jeszcze oszczędniejszym wyborem jest nowy model S 320 CDI 4MATIC z silnikiem V6. To pierwsza wersja Klasy S łącząca w sobie silnik wysokoprężny z napędem na cztery koła. Jej jednostka napędowa rozwija 173 kW/235 KM i 540 Nm, umożliwiając limuzynie przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,8 s oraz prędkość maksymalną 245 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,8 l/100 km, co oznacza zasięg na jednym tankowaniu przekraczający 1000 km. Podobnie jak w przypadku wersji V8, także S 320 CDI 4MATIC zużywa tylko o 0,4 l/100 km więcej od swojego odpowiednika z napędem na tylną oś. Wersje S 500 4MATIC, S 450 4MATIC i S 320 CDI 4MATIC są dostępne w nadwoziach o krótkim i długim rozstawie osi. W salonach Mercedesa modele V8 pojawią się jeszcze we wrześniu, natomiast wariant wysokoprężny w grudniu.Permanentny napęd 4MATIC zastosowany w Klasie S obejmuje centralny mechanizm różnicowy typu planetarnego, rozdzielający siłę napędową pomiędzy przednią i tylną oś w stałym stosunku 45:55. W efekcie Klasa S zapewnia pewne, wyraźnie zdefiniowane zachowanie na szosie, zawsze przewidywalne. Zintegrowane sprzęgło wielotarczkowe gwarantuje poprawę trakcji i stabilności, gdy zaczyna się poślizg. W połączeniu z systemami stabilizacji daje to Klasie S wyjątkowe własności na każdej nawierzchni.Mercedesowska oferta samochodów z napędem na cztery koła obejmuje teraz siedem modeli i imponuje zróżnicowaniem: Klasa C i E dostępne są w wersjach 4MATIC zarówno jako limuzyny, jak i kombi, Klasy S i R zaś w dwóch wersjach rozstawu osi. Ponadto koncern ze Stuttgartu ma w swej palecie jeszcze trzy samochody terenowe: nową Klasę GL, Klasę ML i Klasę G. Łącznie więc Mercedes-Benz oferuje swym klientom wybór nie mniej niż 48 modeli z napędem na cztery koł
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do