Mercedes jest tradycyjnie preferowaną marką przez niemieckie firmy taksówkowe, a w latach 90-tych do producenta ze Stuttgartu należało około 80% rynku. W ostatnim jednak czasie udział ten zmniejszył się do poziomu poniżej 50%. Przyczyną tej sytuacji jest seria nietrafionych z punktu widzenia rynku taksówkowego modeli oraz problemy techniczne. Serwis branżowy "Automobilwoche" zwraca również uwagę na fakt, że mimo atrakcyjnych zachęt finansowych i oferty specjalnych modeli z 20-proc. obniżką ceny, wielu potencjalnych klientów rezygnuje z transakcji z powodu 6-miesięcznego okresu oczekiwania na odbiór auta.
Z drugiej strony, coraz więcej niemieckich taksówek to Volkswageny, a w mniejszym stopniu również Ople. Od lipca 2004 r. do lipca roku bieżącego zarejestrowano według szacunkowych danych 4,5 tys. nowych Mercedesów taksówek, a do tego 4 tys. Volkswagenów i tysiąc Opli. Kolejnych 500 samochodów tego typu to pojazdy innych marek, takich jak Audi, Volvo, Ford oraz BMW.
Komentarze opinie