Reklama

Mercedes ML 63 AMG zadebiutuje we Frankfurcie

19/08/2005 08:46
Źródłem napędu najmocniejszej wersji ML jest ośmiocylindrowy silnik benzynowy (V8) o pojemności 6.3 litra, dysponujący mocą 510 KM (przy 6 800 obr/min) i maksymalnym momencie obrotowym 630Nm (przy 5 200 obr/min). W porównaniu do poprzedniej wersji 55 AMG, moc wzrosła aż o 46%, a maksymalny moment obrotowy o 23% (wcześniej 347 KM i 510Nm). Jak podaje producent, jednostka ta umożliwia rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5 sekund. Niestety, pomimo wyskalowania prędkościomierza do 320 km/h, prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mercedes szczyci się tym, że jest to najmocniejszy ośmiocylindrowy silnik bez turbosprężarki produkowany seryjnie.

Do przeniesienia napędu służy siedmiobiegowa, automatyczna przekładnia AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC, która - na wzór rozwiązań z Formuły 1 - umożliwia również zmianę przełożeń za pomocą przycisków umieszczonych na kole kierownicy. Do wyboru są także trzy tryby pracy: Sport, Comfort i Manual. Napęd jest przenoszony na cztery koła w proporcjach 40/60 (przód/tył). W samochodzie zastosowano pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC, które zmniejsza prześwit podczas jazdy w większymi prędkościami.

Z zewnątrz pojazd wyróżniają m.in. przestylizowane zderzaki, nowy grill, dwie podwójne końcówki układu wydechowego oraz 19" felgi aluminiowe z szerokimi oponami o rozmiarze 295/45 R19. W opcji oferowane są 20" obręcze z oponami 295/40R 20.

Pojazd trafi do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do