Na Targach w Tokio Mercedes zaprezenuje koncepcyjny model F600 HYGENIUS, wykorzystujący ogniwa wodorowe, który jest zapowiedzią seryjnych pojazdów tego typu mających pojawić się na rynku za około 10 lat. Jego jednostka napędowa wytwarza energię elektryczną podczas reakcji wodoru i tlenu, nie wydzielając przy tym żadnych szkodliwych substancji do atmosfery. Układ ten rozwija maksymalną moc 115 KM i 350 Nm, a zasięg pojazdu wynosi 400 km. Średnie spalanie to zaledwie 2,9 litra wodoru. Nadwyżki energii magazynowane są w bateriach litowo-jonowych. W F600 zastosowano także specjalny system - podobny do używanych przy jednostkach hybrydowych - decydujący o tym, skąd pobierana będzie moc w zależności od zapotrzebowania, np. podczas manewrów na parkingu wykorzystywana jest tylko energia zgromadzona w bateriach, a podczas przyspieszania uruchamiają się dodatkowo ogniwa wodorowe (same dysponują mocą 82 KM i momentem obrotowym 250 Nm). Część energii odzyskiwana jest w trakcie hamowania.
"Nowe ogniwa paliwowe są o 40% mniejsze w stosunku do poprzednich wodorowych Mercedesów, bardziej efektywne i lepiej dostosowane do pracy w niskich temperaturach" - mówi profesor Herbert Kohler, szef działu badawczego grupy DaimlerChrysler.
Czteromiejscowy HYGENIUS ma długość 4 348 mm, ale odległość między przednimi i tylnymi oparciami - w zależności od potrzeb - może wynosić od 945 do 1 345 mm. Nowoczesność pojazdu podkreślają także zastosowane rozwiązania techniczne, takie jak: reflektory adaptacyjne z diodami LED, system ochrony pasażerów PRE-SAFE (znany z klasy S) oraz kolorowe kamery umieszczone w lusterkach, kontrolujące otoczenie wokół pojazdu, ułatwiające parkowanie i zapobiegające otworzeniu drzwi w systuacji, gdy z tyłu nadjeżdża inny samochód bądź rowerzysta. Innowacyjną technologią jest system DISPLAY, wyświetlający obraz z monitorów za pomocą dwóch specjalnych luster na wysokości oczu kierowcy, 140 cm przed nim.
Komentarze opinie