Projekt SuperMarka polskiego rynku to inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, której celem jest sprawdzenie, które z marek są najbliższe konsumentom, najbardziej przez nich cenione i z którymi konsumenci czują największą więź emocjonalną. Przedsięwzięciu patronuje miesięcznik "Brief".
W rankingu najpopularniejszych marek na rynku samochodowym pierwszą lokatę zdobył Mercedes, który zdobył 35,6% wskazań respondentów. Na dalszych pozycjach uplasowały się BMW (24,6%), Opel (23,4%), Audi (22%), Ford (19,8%), Volvo (19,2%), Toyota (14,2%), Subaru (12,8%), Honda (11,2%), a także Porsche (11%). Jak uważają ankietowani, samochód we współczesnym świecie jest nie tylko produktem spełniającym potrzeby funkcjonalne, ale też produktem spełniającym potrzeby emocjonalne - podkreślenie własnej indywidualności, statusu, prestiżu i stopnia samorealizacji.
Ciekawe wyniki pokazuje zestawienie odpowiedzi na temat cech wizerunkowych marek. Określa ono m.in. to, czy marki bardziej eksponują prestiż i powagę, czy też przebojowość i bycie "trendy”. O ile BMW i Audi postrzegane są jako marki modne, to Mercedes-Benz, mimo ze w ostatnich latach zaprezentował sportowe auta SLK, SLR czy CLS, nadal traktowany jest jako marka klasyczna i poważna, pasująca np. do Jolanty Kwaśniewskiej czy Artura Żmijewskiego.
Komentarze opinie