Reklama

Mercedes-Benz SuperMarką motoryzacyjną w Polsce

25/01/2005 14:17
Projekt SuperMarka polskiego rynku to inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, której celem jest sprawdzenie, które z marek są najbliższe konsumentom, najbardziej przez nich cenione i z którymi konsumenci czują największą więź emocjonalną. Przedsięwzięciu patronuje miesięcznik "Brief".

W rankingu najpopularniejszych marek na rynku samochodowym pierwszą lokatę zdobył Mercedes, który zdobył 35,6% wskazań respondentów. Na dalszych pozycjach uplasowały się BMW (24,6%), Opel (23,4%), Audi (22%), Ford (19,8%), Volvo (19,2%), Toyota (14,2%), Subaru (12,8%), Honda (11,2%), a także Porsche (11%). Jak uważają ankietowani, samochód we współczesnym świecie jest nie tylko produktem spełniającym potrzeby funkcjonalne, ale też produktem spełniającym potrzeby emocjonalne - podkreślenie własnej indywidualności, statusu, prestiżu i stopnia samorealizacji.

Ciekawe wyniki pokazuje zestawienie odpowiedzi na temat cech wizerunkowych marek. Określa ono m.in. to, czy marki bardziej eksponują prestiż i powagę, czy też przebojowość i bycie "trendy”. O ile BMW i Audi postrzegane są jako marki modne, to Mercedes-Benz, mimo ze w ostatnich latach zaprezentował sportowe auta SLK, SLR czy CLS, nadal traktowany jest jako marka klasyczna i poważna, pasująca np. do Jolanty Kwaśniewskiej czy Artura Żmijewskiego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do