Modelem Mercedes-Benz E 300 BLUETEC wynalazca technologii BLUETEC wkracza w nową erę: po pozytywnych doświadczeniach od jesieni 2006 roku na rynku amerykańskim, przyjazna środowisku technologia silników diesla BLUETEC będzie dostępna także na rynku europejskim.
Kliknij, aby powiększyćMercedesowi udało się znacznie zredukować emisję spalin i spełnić wymagania normy EU5 przy zachowaniu korzystnego poziomu zużycia paliwa. Dzięki inteligentnemu systemowi BLUETEC silnik wysokoprężny stał się jednym z najczystszych i najefektywniejszych napędów na świecie.
Ekologia, przyjemność jazdy i komfort są mocnymi stronami nowego modelu E 300 BLUETEC, którym Mercedes-Benz rozpoczyna nową ofensywę BLUETEC na rynku europejskim. Klasa E wyposażona w najnowocześniejszy system zarządzania emisjami bazuje na sprawdzonych już modelach CDI o przekonujących parametrach ekologicznych, ekonomicznych i dynamicznych:
6-zaworowemu silnikowi o pojemności 3,0 litra i mocy 155 kW/211 KM z potężnym momentem obrotowymKliknij, aby powiększyć 540 Nm wystarcza 7,3 litra oleju napędowego na 100 km przy wartościach emisji, które już teraz leżą poniżej przyszłych norm EURO. Prędkość maksymalna modelu E 300 BLUETEC wynosi 244 km/h, a rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy. Model BLUETEC zapewnia przy tym, podobnie jak wszystkie pojazdy klasy E typową dla Mercedesa komfortową pracę podwozia i przysłowiowy już komfort wnętrza oraz znakomity poziom bezpieczeństwa.
Kliknij, aby powiększyćOpracowana przez firmę DaimlerChrysler technologia BLUETEC zmniejsza skutecznie emisję spalin emitowanych przez pojazdy z silnikiem diesla, zwłaszcza tlenków azotu. Inżynierowie z Mercedes-Benz Technology Center realizują przy tym różne strategie. I tak w modelu E 300 BLUETEC pierwszy krok polegał na redukcji tlenków azotu przez zoptymalizowaniewłaściwości motorycznych silnika.
Dalsze działania obejmują m.in.:
. zmniejszenie stopnia sprężania do 16,5:1
. zastosowanie specjalnych piezo-wtryskiwaczy o niewielkim przepływiehydraulicznym
. zoptymalizowane rozwiązanie turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny
. zoptymalizowaną regulację zawracania spalin o podwyższonej szybkości
. zastosowanie ceramicznych świec żarowych, zapewniających szybki rozruch ze stanu zimnego w każdych warunkach przy zredukowanym sprężaniuKliknij, aby powiększyć
Jako uzupełnienie przeróbek wewnętrznych w silniku zastosowano efektywny, specjalnie dostosowany do silnika system końcowego oczyszczania spalin. Obejmuje on katalizator utleniania, redukujący wydzielanie tlenku węgla (CO) i niedopalonych węglowodorów (HC), jakrównież filtr cząstek stałych dla silników diesla bez modyfikatorów.
Mercedes-Benz podjął ofensywę technologii BLUETEC dla samochodów osobowych najpierw na terenie USA, gdzie w październiku 2006 r. na rynek wprowadzono dotychczas jedyny w świecie samochód osobowy wykorzystujący tę technologię - E 320 BLUETEC. Począwszy od 2008 r. Mercedes-Benz zaoferuje na tym rynku dalsze trzy modele BLUETEC V-6 w klasie GL, M i R.
W Polsce pierwsze modele E 300 BLUETEC pojawią się w I. kwartale 2008 r.
Komentarze opinie