Prezentowana m.in. podczas marcowego salonu w Genewie, nowa Mazda5 jest autem dla maksymalnie siedmiu osób, które według zapewnień producenta znajdą w kabinie pasażerskiej wygodę, funkcjonalność i jakość o wiele przewyższające oczekiwania klientów dla pojazdów w tym segmencie. Samochód będzie oferowany w jedenastu kolorach nadwozia (w zależności od danego rynku) i dwóch odmianach stylistycznych, z których jedna nadaje autu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd m.in. dzięki spojlerom bocznym i tylnym oraz imitującym metal elementom świateł. Mazda5 ma 4505 mm długości (4,555 mm w pakiecie sportowym), szerokość 1755 mm, wysokość 1615 mm (1655 mm z relingami dachowymi), natomiast rozstaw osi to 2750 mm.
Obszerne drzwi przesuwane, które otwierają się na szerokość 700 mm, umieszczono z obu stron pojazdu. Drzwi obsługuje się łatwo, nawet w sytuacji, gdy auto jest zaparkowane tuż obok innych samochodów. Mazda5 ma w sumie 45 schowków umieszczonych w różnych częściach kabiny pasażerskiej.
W gamie jednostek napędowych znajdziemy dwa 16-zaworowe silniki benzynowe MZR wykorzystywane w ofercie modelu 6, które zostały zmodyfikowane specjalnie pod kątem nowej Mazdy5 i spełniają normy emisji spalin Euro4. Podstawową jednostką jest MZR 1.8, dysponujący mocą 85kW/116 KM przy 5300 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 165Nm przy 4000 o/m. Drugi silnik benzynowy o pojemności 2.0 ma moc 107kW/145 KM przy 6000 o/m oraz moment obrotowy do 185Nm przy 4500 o/m. Obie jednostki współpracują ze skrzynią manualną o pięciu przełożeniach.
Mazda5 dostępna jest również w Europie z dwoma wersjami silnika MZR-CD 2.0 common-rail turbo diesel, który dysponuje mocą 81kW/110 KM przy 3500 o/m i momentem obrotowym 310Nm przy 2000 o/m, a także 105kW/143 KM przy 3500 o/m i 360Nm przy 2000 o/m. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów.
Komentarze opinie